Fandom

Elder Scrolls Wiki

Prawdziwy Nerevar

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Prawdziwy Nerevar – opis historii Indoril Nerevara.

Treść Edytuj

Prawdziwy Nerevar

[Nieoficjalna historia spisana przez przybocznego Telvanni nie odwołuje się do żadnych źródeł.]

Gdy Dunmerowie przybyli w ślad za Velothem do Morrowind, podzieleni byli na liczne zwaśnione klany, bez wspólnych praw i przywódcy. Jeden z wodzów Dunmerów, Nerevar, postawił sobie za cel objęcie władzy nad wszystkimi Dunmerami.

W owym czasie Ród Dwemerów chlubił się wielkimi zaklinaczami, Nerevar udał się więc w tajemnicy do dwemerowego kowala i polecił mu wykonać zaklęty pierścień, dzięki któremu miał łatwiej osiągnąć cel. Pierścień ten dawał właścicielowi ogromny dar przekonywania. Dla bezpieczeństwa opatrzono go też zaklęciem, które natychmiast uśmierciłoby każdego, kto założyłby go -- oprócz Nerevara. Pierścień ten zyskał nazwę Księżyca-i-Gwiazdy. Jego mocą Nerevar zjednoczył rozbite klany podczas Pierwszej Rady.

Później jednak Radę podzieliły spory religijne, albowiem Ród Dwemerów i Ród Dagoth sprzeciwiały się wszystkim pozostałym. Dwemerowie i Dagothowie sprzymierzyli się z orkami i Nordami, zajmując północno-zachodni Morrowind, Nerevar zaś -- zebrawszy pozostałe Rody i koczownicze plemiona -- wyruszył na spotkanie połączonych, wrogich armii.

Do starcia doszło pod Czerwoną Górą, która była twierdzą Dwemerów. Po straszliwej rzezi, mocą potwornej magii Dwemerowie zostali pokonani. W wyniku bitwy Ród Dwemerów, Ród Dagoth oraz ich sprzymierzeńcy zostali całkowicie rozbici. Nerevar poległ w bitwie, jego pierścień zaś zaginął, jednak zbudowane przezeń przymierze do dziś leży u podstaw instytucji rządzącej Morrowind, Wielkiej Rady.

Więcej w Fandom

Losowa wiki