Fandom

Elder Scrolls Wiki

Popielni

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Popielni, koczownicze rody Dunmerów, które znajdują się na pustyniach Vvardenfell. W Erze Meretycznej Popielni i Dunmerzy byli równi sobie lecz po zwołaniu Pierwszej Rady zmieniło się to. Upolowane zwierzęta wykorzystywane są do tworzenia zbroi, ubrań oraz wszystkich rzeczy gospodarstwa domowego.

Plemiona Edytuj

Popielni składają się na cztery plemiona:

Często żyją między sobą w zimnych stosunkach, każde plemię prowadzone jest tradycyjnie przez Popielnego chana, natomiast duchowe przywództwo spoczywa na barkach wieszczki. Tajemnice wieszczki przekazywane są z pokolenia na pokolenie.

Historia Edytuj

Po katastrofalnym Czerwonym Roku powszechne uwielbianie Trójcy zaczyna słabnąć, były pomocnik kapłana przejął władzę w świątyni i starał się przywrócić "Nową Świątynię" Mephali, Azury i Boethiah.

Powstania nowych świątyń nadal nie przeszkadzały Popielnym w czczeniu nadal trzech Daedr.

Kultura Edytuj

Kultura Popielnych to pozostałość wielbionego przodka, która przekształciła się w kulturę Wielkiego Domu. W przeciwieństwie do Dunmerów nie uznają oni władzy Trójcy, twierdzą że Trójca zdradziła Nerevaryjczyka w bitwie pod Czerwoną Górą. Są także bardzo agresywni w stosunku do cudzoziemców na ich terenach.

Jeżeli, któryś z Popielnych popełni zbrodnię przeciwko jednemu z swojego plemienia, zostanie on z niego usunięty, ci którzy zostali wyrzuceni zakładają małe obozowiska gdzieś na obrzeżach, często zatrudniają się w kopalniach bądź skłaniają się ku bandytyzmowi. Rody Popielnych są bardzo dumne, nie lubią przyznawać się do winy lub, że im wstyd, w szczególności mężczyźni. Są bardzo kulturalni i przyjacielscy względem siebie, nienawidzą cudzoziemców i mogą być wobec nich agresywni.

Popielni uważają, że zabicie osoby bez zbroi to wstyd, lecz bez wahania zabijają uzbrojonych wojowników, którzy obrażają ich bądź ich rody.

Więcej w Fandom

Losowa wiki