FANDOM

Pies (ang. Dog) – zwierzę domowe, wiernie służące swoim panom w Skyrim oraz Cyrodiil. Pies jest przyjaznym stworzeniem, dopóki jego pan lub on sam nie zostanie zaatakowany. Grzywną za atak na psa jest 5 septimów.

Wygląd Edytuj

Wysokie, szarobrązowe, smukłe psy z długim futrem, długim ciałem i długim ogonem. Ich uszy są oklapnięte oraz posiadają długą i w miarę szeroką kufę. Wszystkie posiadają jasnożółte oczy.

Dodatek Dawnguard dodaje nową rasę psów używane przez Obrońców Świtu jako psy bojowe, husky.

Zachowanie Edytuj

Psy należące do ludzi Skyrim są zwykle przyjazne, to jest, dopóki się nie zaatakuje ich właścicieli. Jeśli jednak właściciel jest wrogo do kogoś nastawiony, pies nie omieszka go zaatakować.

Psy zwykle włóczą się wiernie w koło miejsc zamieszkania swych właścicieli, czasem siadając lub kładąc się na spoczynek.

Przypadek Meeko udowadnia, że psy potrafią być wierne nawet po śmierci właściciela, jako że on warował wciąż koło chaty gdzie leży jego zmarły pan.

Po Skyrim jak i po Solstheim spacerują psy, które można przyjąć jako swego kompana.

Wraz z dodatkiem Hearthfire, adoptowane dzieci mogą przyprowadzić do domu psa prosząc o jego adopcję, adoptowany pies staje się członkiem rodziny i traktuje dany dom jako swój własny, więc odesłany powróci do niego. Można samemu przyprowadzić do domu psa, a jeśli dziecko spyta się czy nie mógłby on z nimi zostać, można sprawić że uzna dom za swój.

Nazwane psy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Rasa psa powszechnie spotykana w Skyrim przypomina wilczarze irlandzkie.
  • Będący połową Daedrycznego Księcia Clavicusa Złośliwego Barbas, przybiera w grze postać psa.
  • Dodane w dodatku Dawnguard mieszkające w zamku Volkihar ogary śmierci przypominają psy, jednak nie do końca wiadomo czy są jedną z ras lub może wskrzeszonymi psami, albo czymś zupełnie innym. Spekuluje się, że mogą być psami dotkniętymi wampiryzmem. Mimo wszystko nie wiadomo, jaka jest natura tych stworzeń.
  • W Labiryntianie można spotkać widmowego ogara bojowego, na którego można się natknąć w toku zadania Laska Magnusa
  • Jeśli żadne z dzieci nie zaadoptuje psa, wróci on do swego początkowego miejsca pobytu, nie kierując się do żadnego posiadanego przez postać domu.
  • Psy mogą położyć się w pobliżu wody jednocześnie zanurzając w niej swą kufę. Nie utoną jednak, a czasem mogą nawet zaszczekać spod powierzchni.
  • Psy na usługach bandytów (ID: 000CE60C) czy renegatów (ID: 0009D74E) są zawsze agresywne.

Błędy Edytuj

  • Hitbox psa jest większy niż jego tekstura, więc w walce można nieświadomie go uderzać, zwłaszcza gdy znajdzie się między postacią a wrogim NPC i jest ledwo co widoczny z powodu niskiej postury.
  • Jeśli pies zostanie zaadoptowany przez dziecko, może on zawędrować do złego domostwa. Zwykle dzieje się tak gdy się go posyła do domu, a rodzina jest w jednym z trzech domów dodanych przez Hearthfire. Może się też zdarzyć, że przy przeprowadzce rodziny, pies pozostanie w starym domu. Zwykle daje się to rozwiązać przez zabranie psa i rozkazaniu by spoczął w konkretnym domu.
  • Czasem psy odesłane do miejsca ich znalezienia nie wracają tam, a po prostu znikają.

Nawigacja Edytuj

Stworzenia z gry Skyrim
Zwierzęta ChaurusHorkerJastrząbJeleńKońKot szablozębnyKozaKrab błotnyKrowaKrólikKurczakLisŁośMamutNiedźwiedźNiedźwiedź jaskiniowyNiedźwiedź śniegowyPająk śnieżnyPiesŚlizgaczŚnieżny kot szablozębnyŚnieżny lisWilkWilk lodowyZębacz
Humanoidy FalmerGigantTrollTroll śnieżny
Daedry Atronach burzyAtronach mrozuAtronach ogniaDremora
Nieumarli DuchDraugrMatka OgnikówOgnikSmoczy kapłanSzkieletOgnikWampirWypaczony cień
Dwemerowe Maszyny Krasnoludzka sferaKrasnoludzki centurionKrasnoludzki pająk
Inne Lodowy UpiórMagiczna anomaliaSmokWiedźmokrukWilkołakWiła
Składniki Abecejski długopłetwiakBękitny motylCyrodiilska ogonnicaĆma księżycowaDanaid wędrownyHistokarpŁosośMałżNorska PęklaOkoń SrebrnobocznyPochodnikPszczołaRzeczna BeciaWażka
Ozdoby BażantMrówkiNietoperzePtaki