Fandom

Elder Scrolls Wiki

Pierwsze Aldmerskie Dominium

12 832strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Aldmerskie Dominium (Online).png

Herb Aldmerskiego Dominium

Pierwsze Aldmerskie Dominium (w grze po prostu Aldmeri Dominion) – sojusz pomiędzy Altmerami, Bosmerami i Khajiitami występujący pod koniec Drugiej Ery, a następnie reaktywowany na początku Czwartej Ery. Do sojuszu tego należą prowincje: Wyspy Summerset, Puszcza Valen i Elsweyr. Ich herbem jest orzeł, a kolorem - żółty. Głową sojuszu jest królowa Ayrenn, a jako jego stolica służy miasto Elden Root. W The Elder Scrolls Online członkowie Aldmerskiego Dominium będą rozpoczynać grę na wyspie zwanej Khenarthi’s Roost.

Rasy Edytuj

Altmerzy Edytuj

Altmer.png
Altmerzy, znani również jako Wysokie Elfy, byli pierwszymi osadnikami w Tamriel, którzy przypłynęli tam z kontynentu Aldmeris. Znani byli ze swojej zapierającej dech w piersiach architektury oraz potężnych bibliotek, wzbudzali strach zarówno jako wybitni wojownicy jak i potężni magowie. Przekonanie o byciu najstarszą rasą na kontynencie dało Altmerom poczucie  wyższości, które ich zdaniem było dostatecznym uzasadnieniem ich walki o Rubinowy Tron. Ta chęć władzy także zapewniła im pozycję rasy przewodzącej w sojuszu.

Jednakże w czasach pokoju, Altmerzy woleli pozostawać w izolacji i rzadko opuszczali swoją Wyspę Summerset.

Bosmerzy Edytuj

Bosmerzy, znani również jako Leśne Elfy, byli ludem zwinnym i ciekawskim. Od zawsze zamieszkiwali trudną do
Bosmer.png
przebycia Puszczę Valen, w której znajdowała się stolica Aldmerskiego Dominium, Elden Root. Bosmerzy znani byli jako doskonali łowcy i przewodnicy. Ich zwinne palce i ciekawska natura robiły z nich mistrzów rabunku i kradzieży, a ich umiejętność strzelania z łuku nie miała sobie równych w całym Tamriel.

Pomimo ich pozornie pokojowej naturze, w przeszłości Puszcza Valen była często najeżdżana przez Coloviańskich Cesarskich. Dało to elfom duże doświadczenie w skutecznej obronie swoich granic.

Khajiici Edytuj

Khajiici, dumna kocia rasa o bardzo hedonistycznej naturze. Pochodzą z pustynnych ziem Elsweyr. Khajiici mocno
Khajiit.png
ucierpieli w czasie epidemii knahateńskiej grypy a ich ojczyzna została pochłonięta przez chaos. Królowa Ayrenn, władczyni Altmerów, przybyła z pomocą dla swych sąsiadów i przywróciła ład i porządek na ich ziemiach, za co Khajiici mają u Altmerów wielki dług. Służą w szeregach zjednoczonej armii jako zajadli wojownicy.

Cyrodiil Edytuj

W Cyrodiil, Aldmerskie Dominium kontrolowało hrabstwo (oraz miasto) Skingrad.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki