FANDOM

Aldmerskie Dominium (Online).png

Herb Aldmerskiego Dominium

Pierwsze Aldmerskie Dominium (w grze po prostu Aldmeri Dominion) – sojusz pomiędzy Altmerami, Bosmerami i Khajiitami występujący pod koniec Drugiej Ery, a następnie reaktywowany na początku Czwartej Ery. Do sojuszu tego należą prowincje: Wyspy Summerset, Puszcza Valen i Elsweyr. Ich herbem jest orzeł, a kolorem - żółty. Głową sojuszu jest królowa Ayrenn, a jako jego stolica służy miasto Elden Root. W The Elder Scrolls Online członkowie Aldmerskiego Dominium będą rozpoczynać grę na wyspie zwanej Khenarthi’s Roost.

Rasy Edytuj

Altmerzy Edytuj

Altmer.png
Altmerzy, znani również jako Wysokie Elfy, byli pierwszymi osadnikami w Tamriel, którzy przypłynęli tam z kontynentu Aldmeris. Znani byli ze swojej zapierającej dech w piersiach architektury oraz potężnych bibliotek, wzbudzali strach zarówno jako wybitni wojownicy jak i potężni magowie. Przekonanie o byciu najstarszą rasą na kontynencie dało Altmerom poczucie  wyższości, które ich zdaniem było dostatecznym uzasadnieniem ich walki o Rubinowy Tron. Ta chęć władzy także zapewniła im pozycję rasy przewodzącej w sojuszu.

Jednakże w czasach pokoju, Altmerzy woleli pozostawać w izolacji i rzadko opuszczali swoją Wyspę Summerset.

Bosmerzy Edytuj

Bosmerzy, znani również jako Leśne Elfy, byli ludem zwinnym i ciekawskim. Od zawsze zamieszkiwali trudną do
Bosmer.png
przebycia Puszczę Valen, w której znajdowała się stolica Aldmerskiego Dominium, Elden Root. Bosmerzy znani byli jako doskonali łowcy i przewodnicy. Ich zwinne palce i ciekawska natura robiły z nich mistrzów rabunku i kradzieży, a ich umiejętność strzelania z łuku nie miała sobie równych w całym Tamriel.

Pomimo ich pozornie pokojowej naturze, w przeszłości Puszcza Valen była często najeżdżana przez Coloviańskich Cesarskich. Dało to elfom duże doświadczenie w skutecznej obronie swoich granic.

Khajiici Edytuj

Khajiici, dumna kocia rasa o bardzo hedonistycznej naturze. Pochodzą z pustynnych ziem Elsweyr. Khajiici mocno
Khajiit.png
ucierpieli w czasie epidemii knahateńskiej grypy a ich ojczyzna została pochłonięta przez chaos. Królowa Ayrenn, władczyni Altmerów, przybyła z pomocą dla swych sąsiadów i przywróciła ład i porządek na ich ziemiach, za co Khajiici mają u Altmerów wielki dług. Służą w szeregach zjednoczonej armii jako zajadli wojownicy.

Cyrodiil Edytuj

W Cyrodiil, Aldmerskie Dominium kontrolowało hrabstwo (oraz miasto) Skingrad.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki