FANDOM

Pelinal Whitestrake (zwany też Pelinalem Białorękim) — walczył u boku Morihausa z ramienia królowej Alessi podczas buntu Alezjan w 1E. Był „legendarnym nieśmiertelnym bohaterem”, który przemierzał Tamriel - w późnej Erze Meretycznej został wygnany z nowo powstałego królestwa. Legendy mówią, że często wpadał w szał i tracił nad sobą kontrolę.

Opis Edytuj

Pelinal oznacza „wspaniały rycerz”, podczas buntu określany był w różny sposób, źródła Altmerskie[potrzebny przypis] podają, że Pelinal, Harald oraz Hansa Iisa to te same osoby, choć to mało prawdopodobna historia. Inną teorią na to, że nazywano go „Trzecim” jest to, że ukazany był w trzeciej wizji Św. Alessi.

Niektórzy uważają, że Pelinal był kolejnym awatarem zesłanym przez Shora, jest jednak wyjątkowy w tej grupie, gdyż Alessia podczas jej wizji ujrzała go podróżującego, inna zaś legenda głosi że Pelinal przybył wraz z Ysgramorem jako jego Towarzysz. Wśród Cesarskich jest on uważany za bohatera, gdyż pomógł Cyrodiil w opresji. Khajiici nie darzą go sympatią, ponieważ uważał ich za odmianę elfów i pozabijał wielu z nich.

Witraż z Pelinalem Whitestrake

Witraż z Pelinalem Whitestrake

Rebelia Alessi Edytuj

W rebelii służył jako wojownik zabijając wielu Ayleidów, pod koniec wojny dowodził wojskami, które oblegały Białą Wieżę Złota, jednak w tej konfrontacji zmarł. Pozostali królowie elfów pokroili go na osiem części.

Przypisy Edytuj