Fandom

Elder Scrolls Wiki

Pelinal Whitestrake

12 438stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pelinal Winterstrake (zwany też Pelinalem Białorękim) - walczył u boku Morihausa z ramienia królowej Alessi podczas buntu Alezjan w 1E. Był "legendarnym nieśmiertelnym bohaterem", który przemierzał Tamriel - w późnej Erze Meretycznej został wygnany z nowo powstałego królestwa. Legendy mówią, że często wpadał w szał i tracił nad sobą kontrolę.

Opis Edytuj

Pelinal oznacza "wspaniały rycerz", podczas buntu określany był w różny sposób, źródła Altmerskie podają, że Pelinal, Harald oraz Hansa Iisa to te same osoby, choć to mało prawdopodobna historia. Inną teorią na to, że nazywano go "Trzecim" jest to, że ukazany był w trzeciej wizji Św. Alessi.

Niektórzy uważają, że Pelinal był kolejnym "awatarem" zesłanym przez Shora, jest jednak wyjątkowy w tej grupie, gdyż Alessia podczas jej wizji ujrzała go podróżującego, inna zaś legenda głosi że Pelinal przybył wraz z Ysgramorem jako jego Towarzysz. Wśród Cesarskich jest on uważany za bohatera, gdyż pomógł Cyrodiil w opresji. Khajiici nie darzą go sympatią, ponieważ uważał ich za odmianę elfów i pozabijał wielu z nich.

Oknopelinal.jpg

Witraż z Pelinalem Whitestrake

Rebelia Alessi Edytuj

W rebelii służył jako wojownik zabijając wielu Ayleidów, pod koniec wojny dowodził wojskami, które oblegały Białą Wieżę Złota, jednak w tej konfrontacji zmarł. Pozostali królowie elfów pokroili go na osiem części.

Więcej w Fandom

Losowa wiki