FANDOM

Pelagius Septim IV – dwudziesty monarcha władający Trzecim Cesarstwem. Następca Cesarzowej Morihathy zamordowanej 3E 339 oraz syn jej zmarłej siostry Eloisy. Wstąpił na tron w wieku 25 lat.

Historia Edytuj

Pelagius urodził się 3E 294 r jako syn Eloisany Septim, na tron cesarstwa wstąpił po śmierci swojej ciotki Morihathy Septim która została zamordowana, miał wtedy 25 lat. Po ciotce odziedziczył zapoczątkowany proces jednoczenia Tamriel który potem bardzo usilnie kontynuował.

Pelagius Septim IV był jednym z władców którzy pragnęli integracji całego Tamriel, przez co kontynuował pracę swojej ciotki Morihathy Septim, ale pomimo jego pożytecznych cech i cierpliwości, postęp był powolny. Stało się to w dużej mierze dlatego że królestwa, były wolne od ograniczeń, jednym z trudniejszych do integracji regionów było wschodnie Morrowind które mimo wszystko nadal pozostawało bardzo wyobcowane od Imperium, obyczaje różniły się zdecydowanie od obyczajów Imperium, a jego władcy w znacznej mierze odmawiali cesarstwu dyplomacji. Po 49-letnim panowaniu Pelagiusa "Imperium było bardziej zjednoczona niż było od setek lat" - a uczeni zgadzali się, że w państwie nie widzieli takiej jedności od czasów Uriela Septima I.

Pelagius zmarł w 3E 368 z powodu wewnętrznych problemów. Jego syn Uriel Septim VII wstąpił na tron ​​i zobowiązała się ojcu, że będzie on kontynuować jego dzieło zjednoczenia wszystkich prowincji Tamriel. Kiedy umarł miał 74 lata.

Rodzina Edytuj

Nawigacja Edytuj

Morihatha Septim Cesarz Tamriel Uriel Septim VII

Morihatha Septim Właściciel Amuletu Królów Uriel Septim VII

Morihatha Septim Głowa Rodu Septimów Uriel Septim VII

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus DorCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IICuhlecainHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman CyrodiilReman IIReman IIISavirien-ChorakTiber Septim