Fandom

Elder Scrolls Wiki

Pelagius Septim II

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Pelagius Septim II – siódmy władca z dynastii Septimów, najstarszy z dzieci Uriela Septima II.

Historia Edytuj

Pelagiusz Septim II wstąpił na tron​​, gdy jego ojciec, Uriel II, zmarł w roku 3E 82. Pelagius Septim II odziedziczył szereg należnych do ojca długów, aby poradzić sobie z tym, oddalił go w całości do Rady Cesarstwa, pozwalając, aby jego członkowie zapłacili dług za niego. Popierał podobne działania innych królów i władców w całym, ówczesnym, zjednoczonym Tamriel. Za jego panowania Cesarstwo ponownie rozkwitało, Pelagiusowi udało się bardzo poprawić gospodarczą sytuację cesarstwa jego największą zasługą było zniszczenie kryzysy finansowego jaki nastał w Cesarstwie. Udało mu się wypełnić skarbiec Imperium, po jego rządami gospodarka rozkwitała.

Pelagius był dwukrotnie żonaty najpierw z kobietą o nieznanym imieniu, która urodziła mu syna Antiochusa Septima. Następnie był żonaty z Qizarą, która urodziła mu córkę Potemę Septim, i dwójkę synów Cephorusa Septima I i Magnusa Septima. Pelagius Septim II uważał, że miał brata i siostrę, choć jedynym nie zbyt wiarygodnym dowodem jest seria książek "Wilcza Królowa".

Pelagius prowadził bardzo zaawansowaną politykę dynastyczną, dzięki temu posiadał wielu sprzymierzeńców, w wielu prowincjach, ale przede wszystkim prowadząc taką politykę jego dzieci obejmowały trony wasalnych królestw Cesarstwa, a po nich ich następcy, którzy zadbali o interesy cesarstwa i rodziny Septimów. Swoją jedyną córkę Potema Septim wydał za mąż za Najwyższego Króla Skyrim i króla Samotni Mantiarco, dzięki temu posunięciu zyskał potężnego sojusznika. Swego najstarszego syna Antiochusa Septima pozostawił przy sobie w Cyrodiil, ponieważ miał odziedziczyć tron cesarstwa.

W tym czasie cesarz poświęcał mu mało uwagi, zajęty był prowadzeniem interesu dynastii na prowincjach, swego drugiego syna Cephorusa wydał za Bianki, królową Gilane. Dzięki temu małżeństwu jego syn został królem Gilane i bardzo się poprawiły stosunki na osi cesarstwo - Hammerfell, szybko Cephorus zyskał dużą popularność i lojalność tamtejszych Redgardów. Swego najmłodszego syna Magnusa Septima wysłał do Morrowind jako doradcę Almalexii.

W Morrowind poślubił aldmerkę Utheille Direnni, tym samym dając nowy sojusz ze starym, potężnym Rodem Dirennich. Magnus poślubił ponad to Hellene, królową Lilmoth, dzięki temu udało mu się objąć tron Lilmoth. Wszystkie jego dzieci dzieci roztrwoniły dziedzictwo i porzuciły idee ojca wywołując Wojnę o Czerwony Diament. Wojna doprowadziła niemalże cesarstwo do upadku i zniszczenia rodu Septimów, wojna ta zakończyła czystość krwi rodu Septimów.

Pelagius zmarł z przyczyn naturalnych, po osiemnastu latach bardzo udanych rządów w 3E 98 15 Gwiazdy Wieczornej. Pozostawił cesarstwo i ród, który był u szczytu potęgi, jego dzieci władały połową Tamriel. Jego najstarszy syn, Antiochus Septim był jego następcą. W wyniku zdarzeń z wojny o Czerwnoy Diament, wszyscy jego trzej synowie zostali cesarzami.

Rodzina Edytuj

Nawigacja Edytuj

Uriel Septim II Cesarz Tamriel Antiochus Septim

Uriel Septim II Właściciel Amuletu Królów Antiochus Septim

Uriel Septim II Głowa Rodu Sepimów Antiochus Septim

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus DorCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IICuhlecainHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman CyrodiilReman IIReman IIISavirien-ChorakTiber Septim

Więcej w Fandom

Losowa wiki