FANDOM

Pelagiad – miasto położone na drodze pomiędzy osadami Seyda Neen i Balmora w regionie Wysp Askadyjskich na wyspie Vvardenfell.

HistoriaEdytuj

Pelagiad, powstał początkowo jako jedynie Fort Pelagiad, a zamieszkany był jedynie przez legionistów. Pelagiad powstał po zniesieniu traktatu pokojowego i otwarcie wyspy Vvardenfell, na kolonizację w 414 roku 3E. Ford miał spełniać rolę bazy i punktu kontrolnego region drug po między Seyda Neen, Balmory i Vivek.

Ziemie w okłu fortu był bardzo urodzajnę i niektórzy legioniści po odprawie z legiony osiedlili się właśnie w Pelagiad, budując osbie domy i zakupowali ziemie, w krótce powstało kilka domów, fort zaczeli odwiedzać kupcy, powstał Gospoda w Pół Drogi, oraz sklep. Przez to Pelagiad przekształcił się w niewielkie miast, które odwiedzane było częsti przez kupców, podrużujących po między miastami.

Głównym celem Fortu Pelagiad jest prawdopodobnie ochrona okolic jeziora Amaya, plantacji bogatych członków Rodu Hlaalu oraz okolicznych dróg.

Fort dowodzony jest przez Angorila, główną kapłanką Kultu Tamriel jest natomiast Ygfa. Znajdziesz tam też kowala Shadbaka gra-Burbuga.

Fort i miasto zostały zinszczone po wybuchu Czerwonej Góry w Czwartej erze 10 roku. Nie wiadomo czy ziostało odbudowane.

Informacje ogólneEdytuj

W mieście znajduje się fort Legionu Cesarskiego - Fort Pelagiad, gdzie oferowane są niektóre usługi Kultu Tamriel. Obszar Pelagiad był początkowo zasiedlony przez byłych legionistów, którzy po odejściu na emeryturę nabyli ziemie wokół fortu. Pelagiad, przyciągając kupców, rosło, aż osiągnęło rozmiary małego miasta. Domy pokryte strzechą i jedna, główna ulica przypominają architekturę z Wysokiej Skały. Osada jest korzystnie położona nad jeziorem i w pobliżu plantacji. Do usług oferowanych w mieście, poza Kultem Tamriel należy bar, tawerna, kuźnia, oraz lombard.

W ramach misji dla Gildii Magów, Nerevaryjczyk eskortuje Altmerskiego naukowca do Pelagiad, aby otrzymać jego notatki. Nerevaryjczyk odwiedza też pobliski grobowiec rodzinny w celu odnalezienia czaszki, której poszukuje inna członkini Gildii Magów.

Usługi Edytuj

Transport Edytuj

Niedostępny za wyjątkiem zwoju Interwencji Almsivi. Najbliższa przystań łazika znajduje się w Seyda Neen.

Mieszkańcy Edytuj

Miasto Pelagiad Edytuj

Fort Pelagiad Edytuj

Zadania Edytuj

Wielki Ród Hlaalu Edytuj

Kult TamrielEdytuj

Gildia Wojowników Edytuj

Gildia Magów Edytuj

Morag TongEdytuj

Gildia ZłodzieiEdytuj

Różne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W zależności od tego, w której części miasta użyjemy zwoju Interwencji Almsivi, zostaniemy przeniesieni do Balmory lub Vivek.

Galeria Edytuj