FANDOM

Pelagiad – miasto położone na drodze pomiędzy osadami Seyda Neen i Balmora w regionie Wysp Askadyjskich na wyspie Vvardenfell.

Historia Edytuj

Pelagiad, powstał początkowo jako Fort Pelagiad, a zamieszkany był jedynie przez legionistów. Pelagiad powstał po zniesieniu traktatu pokojowego i otwarcie wyspy Vvardenfell, na kolonizację w 414 roku 3E.

Fort miał spełniać rolę bazy i punktu kontrolnego regionu i dróg pomiędzy Seyda Neen, Balmorą a Vivek oraz ochrona okolic jeziora Amaya i plantacji bogatych członków Rodu Hlaalu.

Ziemie wokół fortu były wyjątkowo urodzajne co sprawiło, że niektórzy żołnierze po odejściu z legionu osiedlili się właśnie w Pelagiad, kupując ziemię i stawiając domy. Niedługo potem, gdy miejsce to zaczęło przypominać niewielką wioskę, fort i okolicę zaczęli odwiedzać kupcy co było powodem do założenia gospody „W Pół Drogi” oraz sklepu.

Fort, gospoda oraz liczne zabudowania pomogły Pelagiad przypominać niewielkie lecz malownicze bretońskie miasteczko a to przełożyło się na liczne odwiedziny kupców i podróżnych.

Niestety Pelagiad podzieliło los Vivek i cały Fort wraz z miasteczkiem zostały zniszczone po wybuchu Czerwonej Góry w Czwartej erze 10 roku. Nie wiadomo nic o dalszym losie jego mieszkańców i czy ktoś postanowił je odbudować.

Informacje ogólne Edytuj

Fort dowodzony jest przez Angorila, zaś główną kapłanką Kultu Tamriel jest Ygfa. Na miejscu stacjonuje również kowal Shadbak gra-Burbug.

Domy pokryte są strzechą i stoją wzdłuż jedynej głównej ulicy. Miasteczko zbudowane jest w bretońskim stylu architektonicznym Wysokiej Skały. Osada jest korzystnie położona nad jeziorem i w pobliżu plantacji.

Na wybrzeżu znajduje się kryjówka przemytników.

W ramach misji dla Gildii Magów, Nerevaryjczyk eskortuje Altmerskiego naukowca do Pelagiad, aby otrzymać jego notatki. Nerevaryjczyk odwiedza też pobliski grobowiec rodzinny w celu odnalezienia czaszki, której poszukuje inna członkini Gildii Magów. Znajduje się tam również ebonowy hełm rodziny Sarano.

Usługi Edytuj

Transport Edytuj

Miasteczko jest trudno dostępne dla tych, którzy oczekują dostania się tam w szybki sposób. Jedyna ekspresowa droga to użycie zwoju lub zaklęcia Interwencji Almsivi. Najbliższa przystań łazika znajduje się dopiero w Seyda Neen.

Mieszkańcy Edytuj

Miasto Pelagiad Edytuj

Fort Pelagiad Edytuj

Powiązane zadania Edytuj

Wielki Ród Hlaalu Edytuj

Kult TamrielEdytuj

Gildia Wojowników Edytuj

Gildia Magów Edytuj

Morag TongEdytuj

Gildia ZłodzieiEdytuj

Różne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W zależności od tego, w której części miasta użyjemy zwoju Interwencji Almsivi, zostaniemy przeniesieni do Balmory lub Vivek.

Galeria Edytuj