FANDOM

Padomay (znany również jako Fadomai[1], Padhome[2]) – pierwotne bóstwo, które uosabia koncepcję chaosu i zmiany. Padomay jest zawsze uważany za równą i przeciwną siłę Anu; jest mocno powiązany ze stworzeniem Aurbis.[3][4]

Historia Edytuj

Są różne wersje historii Anu i Padomay, będące jednocześnie opowieściami o stworzeniu Aurbis.

Mity o stworzeniu ukazują Padomay jako brata Anu. Padomay był rozgoryczony miłością pomiędzy Anu oraz Nir. Padomay pobił Nir w gniewie, lecz wtedy Anu stoczył z nim walkę i wyrzucił go poza Czas. Nir urodziła Stworzenie, ale potem zmarła od ran. Anu popadł w żałobę i zasnął wiecznym snem.[5]

Według innych podań, kiedy Anu urodziła własną duszę, aby stworzyć Anui-El, Padomay będący przeciwnikiem Anu zrobił to samo, tworząc boga Sithisa. Sithis i Anui-El poprzez wzajemne oddziaływanie utworzyli Aurbis.[potrzebny przypis]

Wierzy się, że wszyscy Daedryczni Książęta są wyłącznie padomaiczni i nie przyczynili się w ogóle do stworzenia Mundus, Aedry zaś są zarówno anuiczni, jak i padomaiczni [potrzebny przypis]. Niezależnie jaka jest prawda, zdaje się, że istnieją bóstwa, które są w sprzeczności z tym, zwłaszcza Daedryczna Księżniczka Meridia, która była jednym z Magna Ge, co oznacza, że przyczyniła się do stworzenia Mundus i była częściowo anuiczna[potrzebny przypis].

Przypisy Edytuj

  1. Słowa Ahnissi, Matki klanu
  2. 36 Lekcji Viveka, Kazanie 3 - Vivek
  3. Monomit
  4. Anuada dla dzieci (Skyrim)
  5. Anuada w parafrazie