Fandom

Elder Scrolls Wiki

Paarthurnax

12 835stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Paarthurnax (sm. Władca Okrutnych Ambicji, zwany również Starym przez inne smoki) – mistrz Siwobrodych oraz brat Alduina. Kilkakrotnie niesie pomoc Smoczemu Dziecięciu.

Wygląd Edytuj

Mimo nieśmiertelności smoków, Paarthurnax wykazuje wyraźne oznaki podeszłego wieku, łącznie z poszarpaną skórą na skrzydłach i ogonie, oraz złamanymi rogami i kolcami na brodzie. Również kolor jego skóry jest zmatowiały, a w szczęce brakuje wielu zębów, co zapewne jest wynikiem wielu bitew. Posiada również unikalny ryk.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Paarthurnax był generałem Alduina w czasie Smoczej Wojny, podczas której zdradził on swojego brata i sprzymierzył się z ludźmi, będąc również uczestnikiem powstania, ponieważ nauczył ludzi korzystania z Thu'um.

Paarthurnax jest jednym z nielicznych smoków, które nie zostały zabite podczas wojny. Według Atlasu Smoków, oprócz niego, przeżyły jeszcze trzy inne smoki: Ahbiilok, Mirmulnir oraz Nahfahlaar.

Zapewnia on również, iż jest dzieckiem Akatosha. Uczeni przypuszczają, że Alduin to po prostu inna nazwa Smoczego Boga. Twierdzenia te są uważane za fałszywe, ponieważ żaden z nich nigdy nie widział Akatosha na własne oczy.

IV Era Edytuj

Wiedza Starożytna Edytuj

Po tym, jak Siwobrodzi nauczą Dovahkiina Krzyku Czyste Niebiosa, Smocze Dziecię używa go do wspięcia się na szczyt Gardła Świata, w poszukiwaniu Paarthurnaxa, który zna położenie Pradawnego Zwoju.

Nauka Thu'um Edytuj

Smok nie jest zaskoczony, kiedy widzi zdezorientowanie na twarzy Dovahkiina, który nie spodziewał się go w takiej postaci. Pytany, dlaczego jest smokiem, odpowiada "Jestem taki, jakim stworzył mnie mój ojciec Akatosh". Naucza on Smocze Dziecię Krzyku Ognisty Oddech, oraz pomaga jemu w medytacji podczas Krzyków, dającym dodatkowe profity w zależności od wybranego słowa.

Bitwa z Ostrzami Edytuj

Po tym, jak Ostrza dowiadują się, że Paarthurnax pomagał Alduinowi podczas Smoczej Wojny, postanawiają go zabić. Kiedy Smocze Dziecię zapewnia ich, że zdradził on swego brata, Ostrza stwierdzą, że może on zdradzić również ich samych. Jeśli nie zostanie zabity, Paarthurnax pojawia się w Epilogu, gdzie opuszcza Gardło Świata, chcąc uczyć drogi głosu innych smoków. Jednakże nadal może być odnaleziony, siedząc na Gardle Świata i nadal będzie pomagał Smoczemu Dziecięciu w medytacji nad Krzykami.

Ciekawostki Edytuj

Paarthurnax.png

Paarthurnax.

  • Paarthurnax twierdzi, że odwiedzał Numinexa po tym jak został złapany. Mówił też, że Numinex później oszalał do tego stopnia, że zapomniał swego imienia.
  • Paarthurnaxowi w oryginalnej wersji językowej głosu podkłada Charles Martinet, znany głównie z podkładania głosu postaciom Mario, Luigi, Wario z gry Super Mario Bros.
  • Czasami, mała dziewczynka biegająca wokół Rorikstead, Sissel, może powiedzieć "Miałam sen w którym był dobry smok. Był stary i szary ale nie był straszny"
  • Jako jedyny ze smoków całkowicie z własnej woli stał się pokojową postacią.
  • Paarthurnax jest najpopularniejszą i najczęściej cytowaną postacią z gry.
  • Teoretycznie dzięki medytacji nad słowami mocy i poznawaniem istoty Thu'um, Paarthurnax powinien być najpotężniejszym ze smoków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki