Fandom

Elder Scrolls Wiki

Płaszczyzny w Otchłani

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Plany w Otchłani – każdy z Daedrycznych Książąt posiada swoją płaszczyznę w Otchłani, która może być nieskończenie wielka. Płaszczyzny Książąt mogą mieć konkretne nazwy, takie jak: Apokryf Hermaeusa Mory, Mroźny Azyl Molag Bala lub Cień Księżyca Azury.

Płaszczyzny różnią się od siebie diametralnie krajobrazem, zależy on od tego jakim charakterem dysponuje poszczególny książę. Otchłań często opisywana jest jako piekło lub dom demonów.

Płaszczyzny Edytuj

Martwe Ziemie Edytuj

Martwe Ziemie to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia zniszczenia - Mehrunesa Dagona. Ukazuje ona nam swoje oblicze jako kraina klęsk żywiołowych oraz potwornego zamieszania. Kraina jest pokryta oceanem lawy, najważniejszymi pomocnikami Mehrunesa Dagona są Dremory.

Drżące Wyspy Edytuj

Drżące Wyspy to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia szaleństwa - Sheogoratha. Kraina składa się z lądu otoczonego grupą pomniejszych wysp, obszar krainy podzielony jest na pół: północna połowa jest to kraina zwana Manią, zaś południowa zwana jest Demencją. Ten podział ukazuje rozdwojenie jaźni Sheogoratha, ta kraina zamieszkana jest przez śmiertelników jak i pomniejsze daedry.

Popielisko Edytuj

Popielisko to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia przekleństwa - Malacatha. Kraina składa się wyłącznie z kurzu, dymu, pałaców, cierpienia, zdrady oraz złamanych obietnic. Niewielu śmiertelnikom udało się dotrzeć do krainy Malacatha. Jednakże niektóre obszary krainy są bezpieczne dla śmiertelników, w 4E 40 książę Attrebus Mede oraz jego przyjaciel Sul wybrali się do jego krainy, dokładnie do ogrodu, który musi mieć jakieś znaczenie dla Boga przekleństwa.

Płaszczyzna Boethia Edytuj

Płaszczyzna Boethia to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia oszustwa - Boethiah. Kraina składa się z burzliwego nieba, wysp oraz mórz wulkanicznej lawy podobnej do tej z krainy Martwych Ziem. Kraina ta jest opisywana jako labirynt zdrady.

Mroźny Azyl Edytuj

Mroźny Azyl to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia intryg oraz gwałtu - Molag Bala. Kraina ta przedstawia apokaliptyczną wersję Nirn, niebo w ogniu, bagienna ziemia, a krajobraz wypełniają starożytne ruiny, istnieje tam także zhańbiona kopia Wieży z Białego Złota. Molag Bal raz próbował wciągnąć Tamriel do Mroźnego Azylu w 2E 583, gdy Smocze Ognie były zgaszone. Sotha Sil wyruszył do tej krainy w 1E 2920, słynny mag Morian Zenas także odwiedził tą krainę podczas swojej podróży po krainach Otchłani. Kobieta, która według opowieści została zarażona wampiryzmem przez samego Molag Bala jest nazywana córką Coldharbour, gdyż prawdopodobnie wampiryzm pochodzi właśnie stamtąd.

Płaszczyzna Meridii Edytuj

Płaszczyzna Meridii to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia życia - Meridię. Niestety prawie nic nie wiadomo o jej królestwie.

Pola Łowne Hircyna Edytuj

Pola Łowne Hircyna to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia łowów - Hircyna. Kraina ta jest przedstawiona jako zarośnięta przez gęste lasy, rozległe łąki, gdzie pasie się dzikie bydło. Dusze wilkołaków trafiają do jego świata, a gdy przychodzi pora na polowanie Hircyn wzywa je wszystkie by razem z nim polowały na dziką zwierzynę.

Apokryf Edytuj

Apokryf to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia wiedzy i pamięci - Herma Mory. Kraina ta jest nieskończenie wielką biblioteką, w której możemy znaleźć całą zakazaną wiedzę. Kraina jest nawiedzona przez duchy śmiertelników stale poszukujących wiedzy. W Apokryfie znajdziemy kilka Czarnych ksiąg, są to księgi, które zawierają w sobie zakazaną wiedzę. Kiedy śmiertelnicy dostają moce oferujące Czarne Księgi mogą zostać na zawsze w Apokryfie, taki był los Moriana Zenasa, sławnego maga, który został w Apokryfie kiedy podróżował po krainach w Otchłani. Smocze Dziecię - Miraak także szukał mądrości, którą znaleźć można w Apokryfie w Erze Meretycznej. Nauczył się Thu'um, aby zbuntować się przeciwko swojemu panu. W 4E 201 Miraak chciał powrócić do Tamriel (został uwięziony w krainie Apokryfu) dzięki Kamieniom Żywiołów rozsianych po całym Solstheim.

Cień Księżyca Edytuj

Cień Księżyca to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia zmierzchu i świtu - Azurę. Kraina jest tak piękna że śmiertelnicy doń przybywający zostają zaślepieni. Kraina zawiera wodospady, kwiaty, majestatyczne drzewa a miasto zrobione jest ze srebra. Wiatr pachnie perfumami a Azura mieszka w Różanym Pałacu, jest przyjazna dla podróżnych.

Grunt Edytuj

Grunt to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia zarazy - Peryite. Kraina przypomina Martwe Ziemie - morza lawy oraz zdewastowane budowle. Kraina ta jest zwykle niedostępna dla śmiertelników - lecz było kilka wyjątków.

Płaszczyzna Clavicusa Złośliwego Edytuj

Płaszczyzna Clavicusa Złośliwego to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia władzy i życzeń - Clavicusa Złośliwego. Kraina wydaje się być spokojna, miasto Umbriel było niegdyś częścią tej krainy, lecz udało mu się wydostać. W 3E 433 jeden z artefaktów daedrycznego księcia - Miecz Umbry wrócił do Tamriel przez Czempiona. W pierwszych latach Czwartej Ery wrota do tej krainy zostały otwarte przez Sula oraz Vuhona. Dzięki temu upadło miasto Vivek. Umbra została skierowana do tych wrót kiedy Sul zniszczył ingenium lecz Sul oraz Vuhon zostali wciągnięci razem z Umbrą do świata Clavicusa, by ten ostatni mógł ich nękać przez wieki. Vuhon zawarł z nim umowę aby stać się jedną osobą zwaną Umbriel, wyspa ta była zamieszkana przez drzewa podobne do Histów. Umbriel został oficjalnie oddzielone od królestwa Clavicusa w 4E 40.

Podczas gdy Umbriel najechało Tamriel kraina Clavicusa zaczęła popadać w ruinę, skurczyła się wtem wezwał Sula oraz księcia Attrebusa Mede do swojego królestwa oraz zlokalizował miecz Umbry na Solstheim. Nie wiadomo czy jego królestwo odzyskało swój dawny blask.

Płaszczyzna Sanguine'a Edytuj

Płaszczyzna Sanguine'a to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia rozpusty - Sanguine. Jest to zbiór tysiąca światów Otchłani rządzonych przez jednego księcia. Niestety bardzo niewiele o nich wiadomo. Ostatnio Dovahkiin odwiedził jedną z krain w 4E 201 o nazwie Misty Grove, wyglądała jak wypełniony mgłą zagajnik drzew przez które wypływają strumyki.

Bagnisko Edytuj

Bagnisko to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia tortur i korupcji - Vaerminę. To królestwo okropności, w którym co kilka minut błyskawice przedstawiają coraz straszniejsze obrazy. To kraina najczęściej odwiedzana przez śmiertelników. Ze środka cytadeli Vaermina wybiera się do Mundus i zbiera sny śpiących mieszkańców Tamriel, pozostawiając wizje rodem z horrorów. W 4E 201 miasto Gwiazda Zaranna było nękane przez straszne sny Vaerminy.

Wiecznozmierzch Edytuj

Wiecznozmierzch to płaszczyzna w Otchłani rządzona przez Daedrycznego księcia cienia oraz opiekuna złodziei - Nocnicy. Kraina ta jest miejscem wiecznego cienia oraz kolebką zmierzchu. Nocnica podarowała Tamriel jeden artefakt - Kościany Klucz - wytrych, który nigdy się nie łamie.

Płaszczyzna NamiryEdytuj

Płaszczyzna Namiry jest bardzo słabo znana. Niewiele o niej wiadomo.

Płaszczyzny nie należące do konkretnego Daedrycznego KsięciaEdytuj

Chimera of Desolation Edytuj

Chimera of Desolation jest to mała kraina stworzona przez Mehrunesa Dagona. Książę ten zrzucił w Otchłań jedną z wysp, na której przebywał mag Chimere Graegyn.

Gaiar Alata Edytuj

Gaiar Alata - kraina ta określana jest jako "Raj" przez mieszkańców. To kraina stworzona przez Mankara Camorana z wykorzystaniem Misterium Xarxesa - książka napisana przy pomocy Daedrycznego księcia Mehrunesa Dagona. Gaiar Alata ma piękny krajobraz, a budynki wzorowane są na budowlach Ayleidów. Mimo, iż świat ten jest rajem, mieszkańcy stale giną z rąk bestii.

Studnia Chaosu Edytuj

Studnia Chaosu to kolejna kraina kontrolowana przez podwładnych Mehrunesa Dagona. Obszar ten był dostępny w An Elder Scrolls Legend: Battlespire.

Kopiec Dusz Edytuj

Kopiec Dusz - kraina ta jest wypełniona duszami śmiertelników, nie jest to kraina kontrolowana przez Daedrycznych książąt lecz przez nieznane nam istoty. kiedy dusza jest schwytana w Czarny klejnot duszy jest tam transportowana aby wędrować przez wieczność. Kraina ta jest wypełniona przez wszelkiego rodzaju dusze nieumarłych. Płaszczyzna ta była dostępna w An Elder Scrolls Legend: Battlespire.

Więcej w Fandom

Losowa wiki