FANDOM

Pęknina (ang. Riften) – miasto cieszące się złą sławą ze względu na przebywającą i działającą tu gildię złodziei. Leży na południowym wschodzie Skyrim, jest głównie nastawiona na handel z powodu jeziora przylegającego do miasta. Wielu rybaków sprzedaje na rynku swoje towary.

Informacje Edytuj

Pęknina zbudowana jest dwupoziomowo. Pierwszy poziom to kanały, gdzie znajduje się sklep alchemika oraz kryjówka gildii złodziei, drugi poziom to zbudowana po części na drewnianych belkach główna część miasta.

Tu znajdują się takie miejsca jak: targowisko, Gospoda "Pod Pszczelim Żądłem", Spalnia Helgi, Siedziba Jarla, Świątynia Mary, Sierociniec i wiele innych wartych obejrzenia miejsc. Natomiast Miodowe Zbocze to dom, który można zakupić w mieście.

Warto dodać, że to właśnie w tym miejscu Dovahkiin ma jedyną możliwość dołączenia do Gildii złodziei. Dość istotną rolę w Pękninie odgrywa klan Czarnych Róż. Maven Czarna Róża - pani klanu Czarnych Róż jest tak wpływowa i bogata, że ma większe prawa niż jarl Pękniny. Jarl ufa i wierzy Maven, że dokłada ona wszelkich starań w celu poskromienia Gildi Złodziei. Większa część obywateli uważa, że Maven ma dobre kontakty z gildią złodziei i pracuje dla niej.

Pęknina jest znana także ze swojego słynnego miodu Czarnych-Róż.

Jest to piąte największe miasto Skyrim zaraz po Białej Grani i przed Falkret.

Galeria Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Pęknina

Więcej z Fandomu

Losowa wiki