Wikia

Elder Scrolls Wiki

Ostrza (Skyrim)

Komentarze0
3623strony na
tej wiki

Choć później Ostrza stały się lojalnymi obrońcami cesarza Tamriel, powstały jako grupa znanych zabójców smoków.

Ostrza
Organizacja
Świątynia Niebiańskiego Schronienia (Skyrim)

Dane
  • Założyciel
    Założyciel
    Nazwa założyciela danej organizacji.
  • Przywódca
    Przywódca
    Aktualny przywódca organizacji.
  • Data założenia
    Data założenia
    Data założenia danej organizacji.
  • 3E
  • Siedziba
    Siedziba
    Miejsce, w którym znajduje się główny ośrodek danej organizacji.
  • Lokalizacja
    Lokalizacja
    Miejsce, w którym możemy natrafić na dane zadanie lub organizację.
  • Zależny
    Zależny
    Nazwa organizacji, której obecna jest podporządkowana.
  • Występowanie
    Występowanie
    Określa w jakich częściach serii występuje.
Dialog-info pdef
Ostrza – elita wojowników i mędrców Cesarstwa Tamriel. Podlegają bezpośrednio cesarzowi, są głównie przydzielani do tajnych misji. Wielu członków tego stowarzyszenia nie jest znanych publicznie. Trudnią się w przeszpiegach.

Historia Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnie powstał zakon Ostrzy, wiadomo że powstał na kontynencie Akavir, założony został przez Akavirczyków, jako zakon zabójców smoków. Za to bardzo wyraźny charakter organizacji, akavirski styl Ostrzy przetrwał wymarcie rasy Akavirczyków.

Do Tamriel Ostrza przybyły prawdopodobnie razem z inwazją akavirczyków i w pogoni za smokami w Tamriel, zakon Ostrzy zwykle poszukiwał Smoczych Dzieciąt, szkolił je i prowadził, z czasem Ostrza stali się obrońcami, doradcami i nauczycielami Smoczych Dzieciąt. Podczas Smoczej Wojny formuje się oddział akavirskich wojowników wspierający ludzi w obaleniu smoków. Talos łączy północne królestwa budując zalążki cesarstwa, Ostrza w między czasie prowadzą wojnę w charakterze partyzanckim na terenie Cyrodiil, niedługo potem armia Talosa zdobywa tę prowincję a Ostrza ślubują wierność Talosowi i jego krewnym po wsze czasy.

Ostrza nie biorą czynnego udziału w późniejszym zjednoczeniu Tamriel, pełnią funkcję gwardii przybocznej Talosa.

W 3E 41 następuje pierwsza porażka Ostrzy - Pelagius Septim I ginie z rąk Mrocznego Bractwa. Podczas władzy Uriela Septima I na tronie Cesarstwa następuje rozkwit kulturalny i militarny oraz reorganizacja Ostrzy (zostaje wybudowana Świątynia Władcy Chmur).

Porażka Ostrzy i dziesięcioletnie porwanie cesarza Uriela VII, nieco później śmierć cesarza Uriela VII podczas ucieczki z miasta, z rąk Mitycznego Brzasku.

Ostrza kończą z pomocą Martina (ostatniego syna Uriela VII) - Kryzys Otchłani. Po śmierci Martina członkowie zamykają się w twierdzach z powodu braku następny tronu. Po przybyciu Titusa Mede I do Cesarskiego Miasta i przejęciu przez niego władzy, ci ślubują mu wierność.

Wybucha Wielka Wojna, następuje znaczny upadek Cesarstwa i w wyniku Konkordatu Bieli i Złota następuje rozwiązanie Ostrzy. Nieliczni członkowie tej organizacji uciekają i ukrywają się w jaskiniach podczas Thalmorskiego polowania.

Rekruci Edytuj

W Skyrim po wykonaniu wątku głównego można prowadzić rekrutację do Ostrzy. Można zaprosić naraz trzech swoich towarzyszy. Kiedy ostatni z rekrutów zostaną zaakceptowani przez Delphine, Esbern zleci naszej postaci misję zabicia losowego smoka z pomocą rekrutów, jednak nie wszyscy mogą być rekrutowani. Wymagane są umiejętności typu ciężki pancerz, broń jednoręczna, blokowanie oraz łucznictwo i zniszczenie, aby atakować latające smoki.

Potencjalni nowi członkowie Ostrzy Edytuj

Huskarlowie Edytuj

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki