Fandom

Elder Scrolls Wiki

Ostrza (Oblivion)

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ostrza (Oblivion).gif

Ostrza

Ostrza – elitarna grupa ochraniająca Cesarzy oraz Smocze Dziecięta.

Historia Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnie powstał zakon Ostrzy, wiadomo że powstał na kontynencie Akavir, założony został przez Akavirczyków, jako zakon zabójców smoków. Za to bardzo wyraźny charakter organizacji, akavirski styl Ostrzy przetrwał wymarcie rasy Akavirczyków.

Do Tamriel Ostrza przybyły prawdopodobnie razem z inwazją akavirczyków i w pogoni za smokami w Tamriel, zakon Ostrzy zwykle poszukiwał Smoczych Dzieciąt, szkolił je i prowadził, z czasem Ostrza stali się obrońcami, doradcami i nauczycielami Smoczych Dzieciąt. Podczas Smoczej Wojny formuje się oddział akavirskich wojowników wspierający ludzi w obaleniu smoków. Talos łączy północne królestwa budując zalążki cesarstwa, Ostrza w między czasie prowadzą wojnę w charakterze partyzanckim na terenie Cyrodiil, niedługo potem armia Talosa zdobywa tę prowincję a Ostrza ślubują wierność Talosowi i jego krewnym po wsze czasy.

Ostrza nie biorą czynnego udziału w późniejszym zjednoczeniu Tamriel, pełnią funkcję gwardii przybocznej Talosa.

W 3E 41 następuje pierwsza porażka Ostrzy - Pelagius Septim I ginie z rąk Mrocznego Bractwa. Podczas władzy Uriela Septima I na tronie Cesarstwa następuje rozkwit kulturalny i militarny oraz reorganizacja Ostrzy (zostaje wybudowana Świątynia Władcy Chmur).

Porażka Ostrzy i dziesięcioletnie porwanie cesarza Uriela VII, nieco później śmierć cesarza Uriela VII podczas ucieczki z miasta, z rąk Mitycznego Brzasku.

Ostrza kończą z pomocą Martina (ostatniego syna Uriela VII) – Kryzys Otchłani. Po śmierci Martina członkowie zamykają się w twierdzach z powodu braku następny tronu. Po przybyciu Titusa Mede I do Cesarskiego Miasta i przejęciu przez niego władzy, ci ślubują mu wierność.

Wybucha Wielka Wojna, następuje znaczny upadek Cesarstwa i w wyniku Konkordatu Bieli i Złota następuje rozwiązanie Ostrzy. Nieliczni członkowie tej organizacji uciekają i ukrywają się w jaskiniach podczas Thalmorskiego polowania.

Ostrza w Cyrodiil Edytuj

Jauffre jest mistrzem Ostrzy, kiedy po raz pierwszy wprowadzają Martina do Świątyni Władcy Chmur oferują czempionowi wstąpienie do ich organizacji.

Członkowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Zakon Talosa pełni funkcję pomocniczą dla Ostrzy, potajemnie dając im schronienie oraz żywność podczas podróży.

Więcej w Fandom

Losowa wiki