FANDOM

Ojczyzna Orków, Orsinium miała trudną historię. Tak naprawdę, przez większość minionych dwóch tysięcy lat Orsinium istniało tylko w snach Orków  .

Orsinium (elf. Przeklęte Miasto) – zwane też Nowym Orsinium, orkowe miasto-prowincja. W The Elder Scrolls II: Daggerfall i The Elder Scrolls: Online pojawia się ono jako miasto stołeczne Orków. Mimo, że znajdowało się pod panowaniem Cesarstwa, w przeszłości jej prowincjonalny status nie był akceptowany przez inne prowincje Tamriel. Jednak w 3E 399 cesarz Uriel Septim VII chciał polepszyć relacje z Orsinum poprzez dyplomację i zwiększenie wymiany handlowej. Orsinium jest ulokowane wewnątrz bretońskiej prowincji Wysoka Skała, w zachodnim Tamriel. Orkowie żyją tu razem z Bretonami.

Historia Edytuj

Pierwsze OrsiniumEdytuj

Po spaczeniu Trinimaca i przeobrażeniu się grupy Aldmerów w Orismerów, mieszkańcy Wysp Summerset, brzydzące się swoich kuzynów wygnali orków z archipelagu. W 1E 874 Wielka emigracja Orsimerów i Goblinów pod przywództwem wodza Thulgega udała się na kontynent gdzie osiedlili się w okolicach Saarthal, walcząc o swoje miejsce w tym świecie z Nordami i Chimerami. Wojnę ostatecznie przegrali i byli zmuszeni do ucieczki na wschód, do gór wrothgarskich.

Pierwsze Orsinium, czasami znane ,,Szaleństwem Toruga", zostało założone przez wodza Orków, Toruga gro-Igrona. Na początku była to tylko mała zbieranina chat, ale gdy rozeszła się wieść do innych Orków z Tamriel o tej rozwijającej się cywilizacji, wysoko w Górach Wrothgaru zaczęło wyrastać dużo więcej stałych osiedli.

W pierwszych latach istnienia miasta, inne rasy Tamriel postrzegały to miasto jako miejsce rządów barbarzyńców, którzy pustoszyli ziemie swoich sąsiadów. W myślach Bretonów było postrzegane jako małe górskie królestwo, gdzie żyjący na skałach Orsimerowie sekretnie planowali najazdy na ziemie "cywilizowanych" sąsiadów mieszkających w dolinach. Orkowi historycy mają jednak inne zdanie na ten temat według ich poglądów taka opinia wynika z ekstrawaganckiej natury Bretonów. Według nich Orsinium było spokojnym miejscem, którego mieszkańcy żyli w prostocie prowadząc spokojne życie. Argumenty Orków są częściowo prawdziwe, ponieważ klany Shatul i Tumnosh zapewniły gospodarce miasta, odpowiednio, rozwój rolnictwa i kowalstwa. Tak naprawdę tylko jeden klan Orsimerów organizowały wyprawy łupieżcze a byli to członkowie Klanu Bagrakh którzy kilka razy najeżdżali ziemie Klanu Igron i króla Golkarra. Jakakolwiek byłaby prawda jest ona trudna do udowodnienia, gdyż wszystkie dowody zostały zniszczone w czasie ,,Oblężenia Orsinium".

W 1E 950, królestwa Daggerfall i Sentinel, z pomocą Zakonu Diagny i Rycerzy Smoka, wypowiedzieli wojnę Orsinium w odpowiedzi na najazdy okolic Bjoulsae. To wydarzenie stało się znane jako Oblężenie Orsinium, które trwało przez trzydzieści lat. Orkowe klany żyjące w mieście zjednoczyły się i stanęły do walki z ludzkimi najeźdźcami, a trzy bramy miasta zaprojektowane przez Toruga zdecydowanie utrudniały atakującym armiom wbicie się do miasta. Brama Huty upadła w 1E 960, dziesięć lat po rozpoczęciu inwazji. W 1E 970 r. Przywódca Diagnana Gaiden Shinji i bohater Orków Baloth Krwawy Pazur odbyli honorowy pojedynek, jednak oboje zostali zamordowani przez Joile'a z Daggerfall i generała Mercedene z Winterborn. Zamieszanie spowodowane przez to wydarzenie pozwoliło najeźdźcom przebić się przez Bramę Młota.  Inwazja dobiegła końca w 1E 980 r., kiedy runęła Brama Temperamentu, a król Golkarr został zabity

Bez swojej ojczystej prowincji Orkowie stali się wyrzutkami i potworami w punkcie widzenia przeciętnego Tamrielczyka. Orkowie próbowali odbudować swoje królestwo dwa razy lecz za każdym razem bezskutecznie. Nowe osady były niszczone zanim mogły zostać formalnie założone. Kolejne Orsinium powstało dopiero w połowie Drugiej Ery. W 2E 582 r. Ruiny pierwszego Orsinium ciągle leżą na swoim miejscu. Mieszkańcy Wrothgar nazywają je "Starym Orsinium"

Drugie OrsiniumEdytuj

Po zniszczeniu miasta, ziemie przejęło w swe władanie Akaviri Potentate. Nie trwało ono jednak długo bo do zabójstwa Savirien'a Choraka w 2E 430. W rezultacie ziemie zostały później zajęte przez barona Fulverta Guimarda w 2E 431,  by potem przejść pod kontrolę Przymierza Daggerfall. W 2E 566 król Emeryk z Wayrest wysłał emisariuszy do gór Wrothgar z propozycją, że gdyby zaatakowali miasto Shornhelm i udzielili pomocy, by zniszczyć siły króla Ransera w Markwasten Moor, to ziemie Wrothgar znów będą należały do ​​nich. Później zrobili to pod dowództwem Kuroga Gro-Bagrakha, późniejszego króla Orsinium, oraz Orczego przedstawiciela Przymierza Daggerfall.

Podczas ,,Wojny Trzech Chorągwi" w 2E 582, Drugie Orsinium było w trakcie budowy. Miasto znajdowało się pod kontrolą Kuroga gro-Orsinium, który przyłączył je do Przymierza Daggerfall. Kurog nie kontrolował całego Wrothgaru i dążył do zjednoczenia klanów Orków pod jedną frakcją. To nie było łatwe, ponieważ poparcie Kuroga dla kultu Trinimaca nie pasowało innym wodzom. Kurog później zaprosił wielu wodzów Orków na Moot. Okazało się, że to była pułapka, a Kurog próbował zamordować wodzów. Jego plany zostały udaremnione przez Bazrara Gro-Fharun, Eveli Sharp-Arrow i Zbawcę Tamriel, a Kurog został później zabity przez Zbawcę w 2E 583. Bazrag następnie odbył pogrzeb dla Kuroga w City Castle Overlook, mówiąc, że Kurog był pod wpływem swojej matki i to ona to wszystko zaplanowała. Po presji ze strony społeczności Orków Bazrag przyjął tytuł Króla Orsinium. Po tych wydarzeniach, sojusz Orsinium z Przymierzem Daggerfall został zakwestionowany, ponieważ porozumienie między Kurogiem i Emerikiem zostało zerwane, w wyniku czego Bazrag skonsultował się ze społecznością Orsimerów w tej sprawie. 2E 864 Orsimer zwrócił się do Tibera Septima o nadanie im statusu Cesarskiej Prowincji jednak nic z tego nie wyszło bo wkrótce zginął w niejasnych okolicznościach.

Trzecie OrsiniumEdytuj

W 3E 399 Orkowy wizjoner Gortwog gro-Nagorm nabył ziemie należące kiedyś do Orków. Zaczął on odbudowywać nowe miasto Orsimerów w Tamriel. W miarę jego rozrostu wielu myślało że spotka go los poprzedników. Gortwog okazał się jednak wielkim politykiem i dyplomatą. Rozpoczął negocjacje z sąsiadami, zawarł traktaty pokojowe z byłymi wrogami swojej rasy. Orsinium zaczęło się rozwijać.

Orsinium (mapa)

Położenie Trzeciego Orsinium

Nowy władca Orsinium zwrócił się do władz cesarskich, aby podniosły królestwo do statusu Prowincji, czyniąc go uznanym za pełnoprawną część Cesarstwa. Jego wniosek został poddany przeglądowi i biorąc pod uwagę prawdopodobieństwo stabilnej przyszłości ze swoimi poprzednimi rywalami na Wysokiej Skale, wielu wierzyło, że Orsinium ma bardzo duże szanse na osiągnięcie celu. Nie wiadomo, czy stała się prowincją przed początkiem Czwartej Ery.

Jednak w Orsinium trwa konflikt religijny. W zgodzie z tradycją Orkowie od wieków wyznają Malacatha. Gortwog zaś zainicjował kult Trinimaca, który przez większość Orków nie został zaakceptowany. Wielu Orsimerów uznaje poglądy Gortwoga za herezję. Część Orków mówi też, że Malacath może się na nich zemścić za brak wiary.

Czwarte OrsiniumEdytuj

Jakiś czas później, na początku Czwartej Ery Orsinium zostało ponownie zaatakowane, tym razem przez połączone siły Bretonów i Redgardów. Interweniowały dwa cesarskie legiony: Siódmy i Piętnasty. Nie wiadomo, czy walczyli z oblegającymi, jednak uratowali oni Orków i przetransportowali część z nich do Skyrim.

Tak jak poprzednio, miasto zostało odbudowane, ale tym razem nie w górach wrothgarskich jak trzy poprzednie. Czwarte Orsinium został zbudowane w Górach Smoczego Ogona pomiędzy wschodnim Skyrim i Craglorn. Najprawdopodobniej zbudowano je na terenie Twierdzy Egzarchy (Exarch's Stronghold), twierdzy Żelaznych Orków, która istniała w Drugiej Erze.

Władcy OrsiniumEdytuj

WystępowanieEdytuj

aEdytuj

a=Edytuj

Appearances=Edytuj