FANDOM

Orsinium (elf. Przeklęte Miasto) zwane też Nowym Orsinium to orkowe miasto-prowincja. W drugiej części The Elder Scrolls pojawia się ono jako miasto stołeczne Orków. Mimo, że znajdowało się pod panowaniem Cesarstwa, w przeszłości jej prowincjonalny status nie był akceptowany przez inne prowincje Tamriel. Jednak w 3E 399 cesarz Uriel Septim VII chciał polepszyć relacje z Orsinum poprzez dyplomację i zwiększenie wymiany handlowej. Orsinium jest ulokowane wewnątrz bretońskiej prowincji Wysokiej Skały w zachodnim Tamriel. Orkowie żyją tu razem z Bretonami.

Historia Edytuj

Orsinium.jpg

Położenie Orsinium

Orsinium zostało założone przez wodza Toruga gro-Igrona.Na początku była to tylko mała zbieranina chat, ale gdy rozeszła się wieść do innych Orków z Tamriel o tej rozwijającej się cywilizacji, wysoko w Górach Wrothgara zaczęło wyrastać dużo więcej stałych osiedli.

W pierwszych czasach istnienia inne rasy Tamriel postrzegały to miasto jako miejsce rządów barbarzyńców, którzy pustoszyli ziemie swoich sąsiadów. W myślach Bretonów było postrzegane jako małe górskie królestwo, gdzie żyjący na skałach Orsimerowie sekretnie planowali najazdy na ziemie "cywilizowanych" sąsiadów mieszkających w dolinach. Orkowi historycy mają jednak inne zdanie na ten temat według ich poglądów taka opinia wynika z ekstrawaganckiej natury Bretonów. Według nich Orsinium było spokojnym miejscem, którego mieszkańcy żyli w prostocie prowadząc spokojne życie. Prawda jest trudna do udowodnienia, gdyż wszystkie dowody zostały zniszczone w czasie Oblężenia Orsinium w 1E 980.

Bez swojej ojczystej prowincji Orkowie stali się wyrzutkami i potworami w punkcie widzenia przeciętnego Tamrielczyka. Wielu Orków próbowało odbudować swoje królestwo lecz bez skutku. Nowe miasta były niszczone zanim mogły zostać formalnie założone.

Jednak w 3E 399 Orkowy wizjoner Gortwog gro-Nagorm nabył ziemie należące kiedyś do Orków. Zaczął on odbudowywać nowe miasto Orsimerów w Tamriel. W miarę jego rozrostu wielu myślało że spotka go los poprzedników. Gortwog okazał się jednak wielkim politykiem i dyplomatą. Rozpoczął negocjacje z sąsiadami, którzy widzieli jak Orsinium się rozwija. Zawarł też traktaty pokojowe z byłymi wrogami Orsinium.

Sprawy bieżące Edytuj

Orsinium musiało prosić Cesarskie władze o podniesienie miasta do rangi prowincji co poskutkowało uzyskaniem przez nią tego statusu. Czasami dalej kwestionuje się ten status. Jednak Orsinium jest teraz w stabilnych relacjach z królestwami Wysokiej Skały. Wielu mieszkańców Tamriel teraz patrzy bardziej przychylnie na Orków rozpoznając w nich dobrych i honorowych wojowników.

Jednak w Orsinium trwa konflikt religijny. W zgodzie z tradycją Orkowie od wieków wyznają Malacatha. Gortwog zaś zainicjował kult Trinimaca, który przez większość Orków nie został zaakceptowany. Wiele Orsimerów uznaje poglądy Gortwoga za herezję. Część Orków mówi też, że Malacath może się na nich zemścić za brak wiary.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki