Fandom

Elder Scrolls Wiki

Orsimer

12 707stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij
Orsimer (znany również jako Ork) – jedna z ras Merów występujących w serii The Elder Scrolls.

Fizjologia Edytuj

Orkowie z reguły wyglądają dużo bardziej masywnie niż przeciętny człowiek. Posiadają silnie umięśnione ciało i są bardzo wyspecjalizowani w używaniu broni białej. Mają charakterystyczny zgryz. W odróżnieniu od ich elfich kuzynów, rodzą się bez zdolności magicznych, posiadają jednak charakterystyczne dla wszystkich Merów spiczaste uszy. Ich kultura oparta jest na systemie kastowości i jest mocno związana ze sztuką walki. Wielu z Orsimerów zostaje legionistami w Cesarskim Legionie.

Historia Edytuj

W połowie Ery Meretycznej, grupa Aldmerów wraz z Trinimaciem na czele próbowali zatrzymać pochód Chimerów pod wodzą proroka Velotha. Daedryczny książę Boethiah pożarł Trinimaca, deprawując jednocześnie jego ciało i duszę. Tak powstał Malacath, zrodzony z Trinimaca. W rezultacie wszyscy podążający Aldmerowie za swym panem zaczęli się zmieniać i nazywać samych siebie Orkami. Początkowo orkowe ludy byli koczownikami i żyli w trybie plemiennym, co skutkuje obecnością ich małych wiosek w całym Tamriel. Orkowy wódz, Torug gro-Igron odnalazł Orsinium w Górach Wrothgara. Rozniósł wieści do swych braci, którzy przybyli na jego wezwanie i osiedlili się na tym terenie. Po "Oblężeniu Orsinium" w 1E 980 Orkowie zaczęli być postrzegani przez inne ludy jako potwory i szkodniki, jako że nie posiadali własnej prowincji wielu Orsimerów próbowało założyć swe własne osiedla, jednakże bez skutku. Pomimo tego w 3E 399, orkowy wizjoner Gortwog gro-Nagorm zaczął odbudowywać Orsinium. Wielu twierdziło, że jego próba będzie tak samo bezskuteczna jak poprzednie. Gortwog okazał się jednak być znakomitym politykiem i dyplomatą, co zaowocowało korzystnymi paktami z sąsiadami. Negocjował również z cesarzem Urielem Septimem VII i stał się poważnym graczem na politycznej arenie. Rdzenne terytorium Orsimerów to Skyrim jednak pod koniec 1E, gdy do Skyrim przybyli Nordowie, to wygnali oni Orków do Wysokiej Skały, którą aktualnie dzielą z Bretonami. Ich stolicą jest Orsinium - Miasto Orków. Do 4E przetrwało w Skyrim zaledwie kilka twierdz należących tylko i wyłącznie do tej rasy.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantImgaKhajiitLilmothiitSload
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecGrahlHarpiaHistJaszczuroczłekLamiaMeduzaMinotaurTrollNereidaNimfaWielki ŻółwWiła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki