FANDOM

Orsimer (znany również jako Ork) – jedna z ras Merów występujących w serii The Elder Scrolls.

Fizjologia Edytuj

Orkowie z reguły wyglądają dużo bardziej masywnie niż przeciętny człowiek. Posiadają silnie umięśnione ciało i są bardzo wyspecjalizowani w używaniu broni białej. Mają charakterystyczny zgryz. W odróżnieniu od ich elfich kuzynów, rodzą się bez zdolności magicznych, posiadają jednak charakterystyczne dla wszystkich Merów spiczaste uszy. Ich kultura oparta jest na systemie kastowości i jest mocno związana ze sztuką walki. Wielu z Orsimerów zostaje legionistami w Cesarskim Legionie.

Historia Edytuj

W połowie Ery Meretycznej, grupa Aldmerów wraz z Trinimaciem na czele próbowali zatrzymać pochód Chimerów pod wodzą proroka Velotha. Daedryczny książę Boethiah pożarł Trinimaca, deprawując jednocześnie jego ciało i duszę. Tak powstał Malacath, zrodzony z Trinimaca. W rezultacie wszyscy podążający Aldmerowie za swym panem zaczęli się zmieniać i nazywać samych siebie Orkami. Początkowo orkowe ludy byli koczownikami i żyli w trybie plemiennym, co skutkuje obecnością ich małych wiosek w całym Tamriel. Orkowy wódz, Torug gro-Igron odnalazł Orsinium w Górach Wrothgara. Rozniósł wieści do swych braci, którzy przybyli na jego wezwanie i osiedlili się na tym terenie. Po "Oblężeniu Orsinium" w 1E 980 Orkowie zaczęli być postrzegani przez inne ludy jako potwory i szkodniki, jako że nie posiadali własnej prowincji wielu Orsimerów próbowało założyć swe własne osiedla, jednakże bez skutku. Pomimo tego w 3E 399, orkowy wizjoner Gortwog gro-Nagorm zaczął odbudowywać Orsinium. Wielu twierdziło, że jego próba będzie tak samo bezskuteczna jak poprzednie. Gortwog okazał się jednak być znakomitym politykiem i dyplomatą, co zaowocowało korzystnymi paktami z sąsiadami. Negocjował również z cesarzem Urielem Septimem VII i stał się poważnym graczem na politycznej arenie. Rdzenne terytorium Orsimerów to Skyrim jednak pod koniec 1E do Skyrim przybyli Nordowie, którzy wygnali Orków do Wysokiej Skały, którą aktualnie dzielą z Bretonami. Ich stolicą jest Orsinium - Miasto Orków. Do 4E przetrwało w Skyrim zaledwie kilka twierdz należących tylko i wyłącznie do tej rasy.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantGrahlImgaJaszczuroczłekKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTrollWielki Żółw
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Faerie Błędny ognikChochlikChonusGheateusIllyadiNephrineNereidaNixadSygriaSylphim
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecHarpiaHistLamiaMeduzaNimfaWiła