Fandom

Elder Scrolls Wiki

Ordo Legionis

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ordo Legionis – książka ta opisuje Legion Cesarski.

Treść Edytuj

Ordo Legionis

Legion Cesarski, najlepiej zdyscyplinowane i najskuteczniejsze siły zbrojne w historii, utrzymuje pokój i panowanie prawa w Cesarstwie. W razie potrzeby, do obrony przed najazdami i rozruchami domowymi mogą zostać szybko powołane garnizony legionowe, lecz w regionie Vvardenfell w Morrowind w pilnowaniu prawa i porządku pomagają lokalne forty, uzupełniając miejscowe jednostki straży przy Świątyni oraz Wielkich Rodach Hlaalu, Redoran i Telvanni.

W regionie Vvardenfell znajduje się pięć garnizonów legionowych. Trzy garnizony miejskie - Fort Księżycowy w Balmorze, Fort Jeleni w Ald'ruhn i Fort Pelagiad w Pelagiad - są w pełnym stanie osobowym. Legion Jastrzębi, stacjonujący w Zamku Ebonheart, to jednostka elitarnej gwardii honorowej, również w pełnym stanie osobowym. Stanowisko przygraniczne, Fort Darius w wiosce Gnisis, jest jedynym garnizonem o niepełnym składzie w Vvardenfell. Wykwalifikowani obywatele chcący zaciągnąć się do Legionu Cesarskiego powinni zgłosić się do dowódcy garnizonu Generała Dariusa.

Przy wyborze kandydatów Legion stosuje kryterium wytrzymałości - cnoty żołnierskiej - oraz godnej zaufania osobowości - cnoty obywatelskiej - gdyż służba w Legionie jest wzorem obowiązków obywatela Cesarstwa. Żołnierze powinni wykazać się biegłością w posługiwaniu się długim ostrzem, włócznią i bronią obuchową. Legioniści ćwiczą w ciężkich zbrojach i z tarczami, więc muszą być wprawieni w posługiwaniu się tarczą i poruszaniu się w ciężkim pancerzu.

Jako legionista lub rycerz musisz opanować posługiwanie się długim ostrzem, włócznią i bronią obuchową. Musisz blokować tarczą wszystkie ciosy, które się da, a resztę przyjmować na ciężki pancerz. Rekruci muszą również charakteryzować się atletyką, zarówno w długim marszu z ciężkimi plecakami, jak również w natarciu i wykonywaniu manewrów, w ataku i w odwrocie na polu bitwy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki