FANDOM

Ogień i Wiara Nchunaka – księga jest tłumaczeniem relacji z podróży Nchunaka po koloniach Dwemerów, podczas, których objaśniał teorie Kagrenaka.

Treść Edytuj

Ogień i wiara Nchunaka

[Ta księga jest tłumaczeniem relacji z podróży Nchunaka po koloniach Dwemerów, podczas których objaśniał teorie Kagrenaka.]

Spytałem, jak oświeceni byli ci, o których mówił. Odparł, iż jeśli chodzi o teorie Kagrenaka, w pobliżu żył zaledwie jeden uczony, który mógł być ich przewodnikiem w labiryncie wiodącym do prawdziwego niezrozumienia.

Poinformował mnie jednak, iż o teoriach Kagrenaka nauczano w Kherakah. Powiedział, że nic nie sprawiało mu większej przyjemności, niż widok Dwemerów z Kherakah, najbardziej uczonych na całym świecie, studiujących słowa Kagrenaka i rozważających swoje miejsce w przyszłym życiu; tam ani podział planarny, ani numery amnezji, ani żadna inna przydatna wiedza nie były cenione wyżej, niż zrozumienie samego siebie i swojego związku z Sercem.

Postąpiłem tak, jakby był to największy możliwy komplement, i zdjąwszy hełm podziękowałem mu, po czym oddaliłem się w pokłonach.