FANDOM

Ocato (znany również jako Wysoki Kanclerz Ocato) – Altmer, który służył jako Najwyższy Mag, Cesarski Mag Bitewny Cesarza Uriela Septima VII i Wysoki Kanclerz Rady Cesarstwa, po Kryzysie Otchłani stał się pełniącym obowiązki Cesarza (Potentat) przez następne 8 lat do czasu swojej śmierci.

Historia Edytuj

Ocato stał się Najwyższym Magiem Cesarskim, po zdrajcy Jagarze Tharnie, który dokonał spisku przejęcia Cesarstwa, około roku 3E 405. Po zabójstwie Cesarza Uriela VII w 3E 433, Ocato stał się de facto przywódcą Cesarstwa jako Kanclerz Rady Starszych.

Gdy Bramy Otchłani zaczęły się otwierać w Tamriel i Daedry wraz z Mehrunesem Dadonem zaczęły inwazję, Cesarstwo Tamriel było w dużej mierze zależne od Ocato. Niektórzy jednak, w tym hrabia Regulus Terentius z Bravil, wierzyli że Ocato wykorzystuje Kryzys Otchłani, aby zdobyć koronę cesarską dla siebie i tak naprawdę nie obchodzi go los Cyrodiil. W rzeczywistości było to wyssane z palca kłamstwo. Ocato do samej śmierci dbał o bezpieczeństwo Cesarstwa oraz jego poprawne działanie.

Po śmierci Martina Septima, Ocato przejmuje władze w Cesarstwie i przyjmuje tytuł Potentata. Następnie razem z radą i Ostrzami próbują zapanować nad chaosem w cesarstwie. Udaje mu się opanować sytuacje tylko częściowo, ponieważ od cesarstwa odłączają się Czarne Mokradła, które najeżdżają i łupią osłabione Morrowind. Ocato chciał za wszelką cenę i ze wszystkich sił zapobiec rozpadowi cesarstwa. W tym czasie w jego ojczyźnie do władzy doszedł Thalmor, który zdawał sobie sprawę z niebezpieczeństwa jakie wynikało, że Ocato wciąż był Wysokim Kanclerzem i sprawował władzę w Cesarstwie. Został zamordowany 4E 7, prawdopodobnie przez Thalmor. Jego śmierć doprowadziła do wzrostu sił Thalmoru i znacznego osłabienia cesarstwa.

Jagar Tharn Cesarski Mag Bitewny Nieznany

Nieznany Kanclerz Rady Starszych Nieznany