Fandom

Elder Scrolls Wiki

Ocato

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ocato (znany również jako Wysoki Kanclerz Ocato) – Altmer, który służył jako Najwyższy Mag, Cesarski Mag Bitewny Cesarza Uriela Septima VII i Wysoki Kanclerz Rady Cesarstwa, po Kryzysie Otchłani stał się pełniącym obowiązki Cesarza (Potentat) przez następne 8 lat do czasu swojej śmierci.

Historia Edytuj

Ocato stał się Najwyższym Magiem Cesarskim po zdrajcy Jagarze Tharnie, który dokonał spisku przejęcia Cesarstwa, około roku 3E 405. Po zabójstwie Cesarza Uriela VII w 3E 433, Ocato stał się de facto przywódcą Cesarstwa jako Kanclerz Rady Starszych.

Gdy Bramy Otchłani zaczęły się otwierać w Tamriel i Daedry wraz z Mehrunesem Dadonem zaczęły inwazję, Cesarstwo Tamriel było w dużej mierze zależne od Ocato. Niektórzy jednak z szlachty Cyrodiil, w tym hrabia Regulus Terentius z Bravil wierzyli, że Ocato wykorzystuje Kryzys Otchłani, aby zdobyć koronę samego cesarza i tak naprawdę nie obchodzi go los Cyrodiil. W rzeczywistości było to wyssane z palca kłamstwo. Ocato do samej śmierci dbał o bezpieczeństwo Cesarstwa oraz jego poprawne działanie.

Po śmierci Martin Septim przejmuje władze w Cesarstwie i przyjmuje tytuł Potentat razem z radą i Ostrzami próbują zapanować nad chaosem w cesarstwie. Udaje mu się opanować sytuacje tylko częściowo od cesarstwa odłączają się Czarne Mokradła, które najeżdżają i przyłączają do swego królestwa Morrowind. Ocato chciał za wszelką cenę i ze wszystkich sił zapobiec rozpadowi cesarstwa. W tym czasie w jego ojczyźnie do władzy doszedł Thalmor, który zdawał sobie sprawę z niebezpieczeństwa jakie wynikało, że Ocato wciąż był Wysokim Kanclerzem i sprawował władzę w Cesarstwie. Został zamordowany 4E 10, prawdopodobnie przez Thalmor. Jego śmierć doprowadziła do wzrostu sił Thalmoru i upadku starego Imperium Septimów.

Jagar Tharn Cesarski Mag Bitewny Nieznany

Nieznany Kanclerz Rady Starszych Nieznany

Więcej w Fandom

Losowa wiki