FANDOM

Nirn – Planeta, na której dzieją się wydarzenia z gier z serii The Elder Scrolls. Nazywana jest przez istoty spoza niej planetą śmiertelników. Planeta znajduje się w centrum Mundus. Nirn okrążają dwa księżyce: Masser i Secunda. Głównym kontynentem jest Tamriel, na której znajduje się 9 prowincji: Puszcza Valen, Cyrodiil, Skyrim, Elsweyr, Hammerfell, Wyspy Summerset, Morrowind, Czarne Mokradła oraz Wysoka Skała. Dziść Tamriel dzieli się na Trzecie Cesarstwo, Aldmerskie Dominium, Hammerfell, Królestwo Argonii oraz (zależnie od gracza) Gromowładnych. Na Nirnie znajdują się także inne kontynenty, lecz nie zostały jeszcze nam ukazane; Akavir znajduje się na wschód od Tamriel; Atmora, ojczyzna Nordów, znajduje się na północ od Tamriel; Yokuda, ojczyzna Redgardów, znajduje się na zachód od Tamriel, lecz została zatopiona przez trzęsienia ziemi; Pyandonea znajduje się na południe od Tamriel, jest domem dla nieuchwytnych Maormerów.

Stworzenie Edytuj

Dokładne i pewne powody i szczegóły stworzenia Nirnu nie są w dużej mierze znane. Jednak wiadomo, że Lorkhan i Osiem Bóstw odegrało kluczowe role w stworzeniu planety. Dwa księżyce Nirnu, Masser i Secunda to podzielone ciało Lorkhana.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Regiony
Tamriel Czarne MokradłaCyrodiilElsweyrHammerfellWysoka SkałaMorrowindSkyrimWyspy SummersetPuszcza Valen
Akavir Cesarskie Prowincje AkaviruKa Po' TunKamalTang MoTsaesci
Yokuda Akos KasazKamleshKaneshKhibiMoniSamaraYath
Pozostałe AldmerisAtmoraCathnoqueyEsronietOrsiniumPyandoneaRoscreaThrasYnesleaYokuda
Światy AetheriusMundusNirnPlany w OtchłaniPustka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki