FANDOM

NamiraDaedryczny Książę, zwykle ukazuje się jako kobieta. Powiązana jest z pradawną ciemnością, pająkami, robactwem i wszystkim, co obrzydliwe i lęgnie się w mroku[3]. Jej artefaktem jest Pierścień Namiry, który zdobywa się po wykonaniu dla niej zadania w The Elder Scrolls II: Daggerfall, The Elder Scrolls IV: Oblivion, a także The Elder Scrolls V: Skyrim.

Historia Edytuj

Cwaniak Książę Żebraków Edytuj

Jedną z opowieści o Namirze, wiążących jej postać z żebractwem, jest historia o Cwaniaku. Ta nieokreślonej bliżej płci osoba była jednym z 13 dzieci króla Puszczy Valen[4], co sprawiało, że część majątku, przypadająca jej w ramach dziedziczenia, była dość marna.

Poszukując sławy i fortuny, Cwaniak napotkał na swej drodze włóczęgę, pod którego postacią skryła się Namira. Rozpoznawszy ją błagał, aby mógł zostać jej uczniem. Szedł za nią przez 33 dnie i noce, a ostatniego dnia Namira ujawniła, że w ten sposób zakończył swoje szkolenie, a tym samym udzieliła mu swojej mocy[4].

Podarowała mu trzy "błogosławieństwa": chorobę, litość, i lekceważenie[4]. Dzięki nim jego nazwisko stało się legendą wśród żebraków. Pierwsze z "błogosławieństw" umożliwiało Cwaniakowi wywołanie u siebie oznak każdej choroby, przynajmniej jednej na raz [4]. Dzięki mocy litości Cwaniak wzbudzał żal w każdym, kto go ujrzał[4]. Żebrak odkrył też, że "błogosławieństwo" lekceważenia dało mu dostęp do różnych tajemnic: ludzie nieświadomie mówili ważne rzeczy, które Cwaniak mógł usłyszeć[4]. Do dziś mówi się, że jeśli ktoś naprawdę chce czegoś się dowiedzieć, musi zwrócić się do żebraków, bo są oczami i uszami miasta, znają wszystkie małe tajemnice codziennego życia jego obywateli[4].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Wygląd posągu w The Elder Scrolls IV: Oblivion
  2. 2,0 2,1 Wygląd w The Elder Scrolls II: Daggerfall
  3. Księga Daedr
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 Książę Żebraków

Nawigacja Edytuj

Daedryczni książęta
Książęta AzuraBoethiahClavicus ZłośliwyHermaeus MoraHircynJyggalagMalacathMehrunes DagonMephalaMeridiaMolag BalNamiraNocnicaPeryiteSanguineSheogorathVaermina
Inne Panteon bogówDaedryczne artefaktyDaedryczne ołtarzeDaedryczne zadania