FANDOM

NamiraDaedryczny Książę, zwykle ukazuje się jako kobieta. Powiązana jest z pradawną ciemnością, pająkami, robactwem i wszystkim, co obrzydliwe i lęgnie się w mroku[1]. Jej artefaktem jest Pierścień Namiry, który zdobywa się po wykonaniu dla niej zadania w The Elder Scrolls II: Daggerfall, The Elder Scrolls IV: Oblivion, a także The Elder Scrolls V: Skyrim.

Historia Edytuj

Cwaniak Książę Żebraków Edytuj

Jedną z opowieści o Namirze, wiążących jej postać z żebractwem, jest historia o Cwaniaku. Ta nieokreślonej bliżej płci osoba była jednym z 13 dzieci króla Puszczy Valen[2], co sprawiało, że część majątku, przypadająca jej w ramach dziedziczenia, była dość marna.

Poszukując sławy i fortuny, Cwaniak napotkał na swej drodze włóczęgę, pod którego postacią skryła się Namira. Rozpoznawszy ją błagał, aby mógł zostać jej uczniem. Szedł za nią przez 33 dnie i noce, a ostatniego dnia Namira ujawniła, że w ten sposób zakończył swoje szkolenie, a tym samym udzieliła mu swojej mocy[2].

Podarowała mu trzy "błogosławieństwa": chorobę, litość, i lekceważenie[2]. Dzięki nim jego nazwisko stało się legendą wśród żebraków. Pierwsze z "błogosławieństw" umożliwiało Cwaniakowi wywołanie u siebie oznak każdej choroby, przynajmniej jednej na raz [2]. Dzięki mocy litości Cwaniak wzbudzał żal w każdym, kto go ujrzał[2]. Żebrak odkrył też, że "błogosławieństwo" lekceważenia dało mu dostęp do różnych tajemnic: ludzie nieświadomie mówili ważne rzeczy, które Cwaniak mógł usłyszeć[2]. Do dziś mówi się, że jeśli ktoś naprawdę chce czegoś się dowiedzieć, musi zwrócić się do żebraków, bo są oczami i uszami miasta, znają wszystkie małe tajemnice codziennego życia jego obywateli[2].

Przypisy Edytuj

  1. Księga Daedr
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Książę Żebraków

Nawigacja Edytuj

Daedryczni książęta
Książęta AzuraBoethiahClavicus ZłośliwyHermaeus MoraHircynJyggalagMalacathMehrunes DagonMephalaMeridiaMolag BalNamiraNocnicaPeryiteSanguineSheogorathVaermina
Inne Panteon bogówDaedryczne artefaktyDaedryczne ołtarzeDaedryczne zadania