Fandom

Elder Scrolls Wiki

Mroczne Bractwo (Oblivion)

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Mroczne Bractwo – gildia płatnych zabójców okryta mrokiem i tajemnicą, działająca w imieniu Sithisa na terenie całego Tamriel. Mimo iż ich działalność jest nielegalna, są powszechnie tolerowani. Gildia ta była niegdyś jedną z najbardziej szanowanych, jednak od czasu porzucenia pięciu zasad z kodeksu, bractwo straciło swoją dobrą reputację. Kiedyś byli połączeni z Morag Tong, lecz w 2E podzielili się na dwie konkurujące ze sobą organizacje.

Historia Edytuj

Morag Tong było współcześnie gildią zabójców nastawioną na zyski, początkowo zaś kultem dokonującym morderstw rytualnych w imię deadry Mephali. Grupa ta nie była silna i ograniczała swoją działalność jedynie do Morrowind. Po śmierci Nocnej Matki organizacja zyskała na silę i wykrystalizowała się z Morag Tong. W ciągu jednej nocy w miesiącu Wschodzącego Słońca w 430 roku Drugiej Ery członkowie Bractwa zabili cesarza Colovii Potentata Saviriena-Choraka i jego następców a dynastia przestała istnieć. Po tym zabójstwie organizacja została zlikwidowana na terenie Cyrodiil i w większości prowincji.

Twórczynią bractwa była Nocna Matka, której imię pozostaje nieznane. Była on Dunmerką należącą do Morag Tong. Mieszkała w Bravil, w Cyrodiil. Tytuł "Nocna Matka" przysługiwał członkiniom sekty o najwyższej randze. Po likwidacji Bractwa w 430 roku Nocna Matka ogłosiła, że rozmawiała z Sithisem, który niezadowolony z sukcesów Morag Tong nakazał jej odbudować organizację. Sithis wybrał ją na matkę swych dzieci. Nocna Matka dała mu ich pięcioro, a następnie zamordowała je w darze Sithisowi. Ich dusze powędrowały do Pustki. Mieszkańcy Bravil zamordowali kobietę.

30 lat później nieznany mężczyzna usłyszał głos Nocnej Matki, która mówiła w imieniu Sithisa. W ten sposób stał się on pierwszym Słuchaczem bractwa. Założył nową gildię morderców - Mroczne Bractwo. Nie służyło ono już Mephali lecz Sithisowi. Ciało Nocnej Matki wydobyto z grobu i pogrzebano pod jej domostwem razem z jej dziećmi.

Dołączenie Edytuj

Aby dołączyć do Bractwa należy zabić niewinną osobę. Po takim zabójstwie wystarczy tylko położyć się spać a postać w ciągu snu zostanie zbudzona przez Luciena Lachance. Kolejnym warunkiem przystąpienia do Bractwa jest zabójstwo osoby znanej jako Rufio.

Sanktuarium Bractwa w Cyrodiil znajduje się w opuszczonym budynku w mieście Cheydinhal. Zadania w sanktuarium zleca wampir Vicente Valtieri. Po wykonaniu serii misji dla Bractwa otrzymujemy w nagrodę nieśmiertelnego konia Cienistego. Z czasem odblokowane zostają zadania dla Czarnej Ręki, skupiamy się w nich na eliminacji zdrajców. W pierwszej misji dla Czarnej Ręki naszym zadaniem jest zniszczenie sanktuarium w Cheydinhal i wybicie jego członków. Pod koniec naszej pracy dla gildii okazuje się, że zdrajca działający w organizacji podmieniał naszą listę zabójstw w wyniku czego zginęło wielu niewinnych członków Bractwa.

Ciało Nocnej Matki znajduje się pod pomnikiem Szczęśliwej Staruszki. Pomnik ten w rzeczywistości jest jej poświęcony jednak według mieszkańców to jedynie zwykły posąg a zgodnie z legendą wypowiadając przy nim, życzenie, zostanie one spełnione.

Więcej w Fandom

Losowa wiki