Fandom

Elder Scrolls Wiki

Mroczne Bractwo (Morrowind)

12 433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Mroczne Bractwo – gildia płatnych zabójców okryta mrokiem i tajemnicą, działająca w imieniu Sithisa na terenie całego Tamriel. Mimo iż ich działalność jest nielegalna, są powszechnie tolerowani. Gildia ta była niegdyś jedną z najbardziej szanowanych, jednak od czasu porzucenia pięciu zasad z kodeksu, bractwo straciło swoją dobrą reputację. Kiedyś byli połączeni z Morag Tong, lecz w 2E podzielili się na dwie konkurujące ze sobą organizacje.

Historia Edytuj

Morag Tong było współcześnie gildią zabójców nastawioną na zyski, początkowo zaś kultem dokonującym morderstw rytualnych w imię daedry Mephali. Grupa ta nie była silna i ograniczała swoją działalność jedynie do Morrowind. Po śmierci Nocnej Matki organizacja zyskała na silę i wykrystalizowała się z Morag Tong. W ciągu jednej nocy w miesiącu Wschodzącego Słońca w 430 roku Drugiej Ery członkowie Bractwa zabili cesarza Colovii Potentata Saviriena-Choraka i jego następców a dynastia przestała istnieć. Po tym zabójstwie organizacja została zlikwidowana na terenie Cyrodiil i w większości prowincji.

Twórczynią bractwa była Nocna Matka której imię pozostaje nieznane. Była on Dunmerką należącą do Morag Tong. Mieszkała w Bravil, w Cyrodiil. Tytuł "Nocna Matka" przysługiwał członkiniom sekty o najwyższej randze. Po likwidacji Bractwa w 430 roku Nocna Matka ogłosiła, że rozmawiała z Sithisem, który niezadowolony z sukcesów Morag Tong nakazał jej odbudować organizację. Sithis wybrał ją na matkę swych dzieci. Nocna Matka dała mu ich pięcioro, a następnie zamordowała je w darze Sithisowi. Ich dusze powędrowały do Pustki. Mieszkańcy Bravil zamordowali kobietę.

30 lat później nieznany mężczyzna usłyszał głos Nocnej Matki, która mówiła w imieniu Sithisa. W ten sposób stał się on pierwszym Słuchaczem bractwa. Założył nową gildię morderców - Mroczne Bractwo. Nie służyło ono już Mephali lecz Sithisowi. Ciało Nocnej Matki wydobyto z grobu i pogrzebano pod jej domostwem razem z jej dziećmi.

Dołączenie Edytuj

W dodatku The Elder Scrolls III: Tribunal, Nerevaryjczyk podczas odpoczynku poza miastem zostaje zaatakowany przez zabójcę Bractwa. Strażnicy spotkani w którymś z miast wyspy informują nas o tym, że kryjówka Bractwa w Morrowind znajduje się w Twierdzy Smutku.

Sanktuarium Bractwa w prowincji znajduje się w kanałach Wielkiego Bazaru. Jednym z celów fabularnych dodatku jest zniszczenie tego sanktuarium i eliminacja jego członków.

Więcej w Fandom

Losowa wiki