Fandom

Elder Scrolls Wiki

Morihatha Septim

12 426stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Morihatha Septim – dziewiętnasta władczyni i czwarta Cesarzowa Tamriel. Córka Uriela V i siostra Uriela VI. Panowała w Tamriel przez dziewiętnaście lat, wstąpiła na tron ​​w roku 3E 317 po śmierci swego przyrodniego brata, cesarza Uriela Septima VI.

Charakterystyka Edytuj

Morihatha była niezwykle utalentowana politycznie oraz doskonale wykształcona, przez dyplomatów była określana jako "najpiękniejsza istota w Tamriel", miała atletyczną sylwetkę i była bardzo energiczna.

Historia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Morihatha była nieślubną córką cesarza Uriela Septima V i nieznanej kobiety, która miała romans z Urielem zanim Uriel wyruszył na Inwazje na Akavir. Z tego związku urodziła się Morihatha i jej siostra bliźniaczka Eloisa Septim, które przyszły na świat 3E 288.

Chociaż wedle prawa były bękartami to ich przyrodni brat Uriel bardzo je polubił i przyjął w poczet rodziny Septimów, stosunki jego i jego sióstr układały się bardzo dobrze. Morihatha popierała i wspierała koncepcje swego brata do jego tragicznej śmierci.

Cesarzowa Tamriel Edytuj

Po śmierci brata w 3E 317, który spadł z konia, jako że nie pozostawił następcy tron objęła jego przyrodnia siostra Morihatha. Morihatha kontynuuje dzieło brata przejmując kontrolę nad Radą Starszych, przez przekupienie i zastraszanie kilku ostatnich członków Rady, których nie przekupił jej brat.

Przywróciła funkcje Cesarskiego Maga Bitewnego sprowadzając z Zimowej Twierdzy potężnego maga. Była bardzo utalentowaną władczynią, nie przepadała za Cesarski Miastem, w którym bardzo rzadko przebywała, przez to bardzo wiele podróżowała po Cesarstwie. Była w stanie odbudować wiele zniszczeń jakie przyniosły wojny domowe w Cesarstwie. Dzięki niej zostało zapoczątkowane dzieło zjednoczenia całego Tamriel, chcąc zasymilować wszystkie rasy.

Cel Morihath po części się udał i z Cesarskiej Prowincji Cyrodiil utworzyła sprawny mechanizm podległy cesarzowej, a później jej następcom. Jednak poza Cyrodiil w całym cesarstwie wybuchały rebelie i wojny domowe, którymi nikt się już nie przejmował, dopiero Morihatha postanowiła zrobić coś w tej sprawie, zaczęła prowadzić bardzo dokładne i szczegółowe kampanie do pozostały prowincji, aby odzyskać swoich wasali.

Kampania wojskowa była bardzo dobrze zorganizowana i skuteczna, choć jej powolne tempo często frustrowało członków rady. Morihatha została zamordowana w spisku stworzonym przez zdradzieckiego Argonianina z Rady Starszych, Thoriclesa Romusa. Był wściekły z powodu jej odmów wysłania wojsk do zbuntowanych Czarnych Mokradeł. Została zastąpiona przez swojego siostrzeńca, Pelagiusa Septima IV.

Chociaż deklarował swoją niewinność, Thoricles Romus został osądzony i uznany za winnego w sprawie spisku w 3E 339. Mimo, że Morihatha była żoną barona Ulfa Gersena z Zimowej Twierdzy przed wstąpieniem na tron nie miała dzieci, a jej siostra, Eloisa Septim zmarła zaledwie cztery lata wcześniej na gorączkę. Zatem jej siostrzeniec, Pelagius Septim IV został koronowany na cesarza w wieku 25 lat.

Rodzina Edytuj

Nawigacja Edytuj

Uriel Septim VI Cesarzowa Tamriel Pelagius Septim IV

Uriel Septim VI Właścicielka Amuletu Królów Pelagius Septim IV

Uriel Septim VI Głowa Rodu Septimów Pelagius Septim IV

Nieznany Baronowa Zimowej Twierdzy Nieznany

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus DorCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IICuhlecainHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman CyrodiilReman IIReman IIISavirien-ChorakTiber Septim

Więcej w Fandom

Losowa wiki