FANDOM

Mer – w znaczeniu zbiorczym obejmuje istoty z rasy elfów na Tamriel. Merowie są zdolni do krzyżowania się z ludźmi, nie udowodniono krzyżowania się ich ze zwierzokształtnymi.[1]

Z natury elfy są niezwykle inteligentne i biegle opanowują sztuki magiczne. Dwemerzy byli mistrzami konstrukcji machin, wyprzedzając w rozwoju wszystkie cywilizacje.

Merów cechuje duża różnorodność kolorów skóry, od ciemnej szarości, poprzez jasnozielony do jasnożółtego.

Rasy Merów Edytuj

Obecnie, w Czwartej Erze, istnieje wiele ras elfów zamieszkujących bardzo różne klimaty i cechujące się odmiennymi zwyczajami oraz kulturą. Nie wiadomo, czy Maormerowie wymarli, czy skryci są w swej ojczyźnie -Pyandonei. Wymarłe rasy zniknęły na różne sposoby: Aldmerowie rozdzielili się na wiele grup, które rozwinęły się w znane dziś elfie rasy, Ayleidzi zostali wyparci i wybici przez ludzi, Leworęczne Elfy zginęły podczas zagłady Yokudy, Chimerowie zostali przemienieni przez Azurę w Dunmerów, Śnieżne Elfy zdegradowane zostały w niewoli u Dwemerów do dzikich Falmerów, natomiast sami Dwemerzy tajemniczo po prostu zniknęli.

Żyjące Edytuj

(Stan w Czwartej Erze)

Wymarłe Edytuj

(Stan w Czwartej Erze)

Pochodzenie Edytuj

Pierwsze elfy przybyły na Tamriel z Aldmeris. Aldmerzy byli pierwszymi merami na Tamriel ze względu na to, że byli w ogóle pierwszymi merami. To od nich pochodzą wszystkie późniejsze elfie rasy.

Elfy wierzą, że są bezpośrednimi potomkami Aedr oszukanych przez Lorkhana, który skłonił je do pozbawienia się nieśmiertelności, aby stworzyć Mundus. Opinie różnych obecnych ras merów na temat ich własnej śmiertelności różnią się, lecz żadna nie uznaje jej za dar (w przeciwieństwie do ludzi). Na przykład Altmerzy rozpaczają nad utraconą boskością, a Dunmerzy uważają życie za test.

Ciekawostki Edytuj

  • Słowa mer nie odmienia się do os. męskiej czy żeńskiej, do obu stosuje się nieodmienione słowo mer. Mer może być użyte zarówno jako określenie pojedynczego elfa, jak i określenie całej populacji elfów.

Przypisy Edytuj

  1. Uwagi na temat filogenezy i biologii ras
Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantGrahlImgaJaszczuroczłekKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTrollWielki Żółw
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Faerie Błędny ognikChochlikChonusGheateusIllyadiNephrineNereidaNixadSygriaSylphim
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecHarpiaHistLamiaMeduzaNimfaWiła