FANDOM

Martin Septim – kapłan Akatosha, nieślubny piąty syn Uriela Septima VII. Dwudziesty drugi cesarz Tamriel i ostatni Cesarz Tamriel z dynastii Septimów.

Młode lata Edytuj

Martin był nieślubnym synem Uriela VII i nieznanej kobiety. Jako młodzieniec dorastał wierząc, że jego ojciec był rolnikiem, a jego matka zmarła przy porodzie. Gdy dorósł, Martin dołączył do daedrycznego kultu Sanguine. Widocznie wtedy Martin na krótko wszedł w posiadanie Róży Sanguine.

Martin zauważył, że jego przyjaciele zginęli w jakimś fatalnym wypadku. Później pewien kapłan nawrócił Martina na kult Dziewięciu Bóstw. Stał się kapłanem w kaplicy Akatosha w Kvatch.

Kryzys Otchłani Edytuj

W czasie śmierci swego ojca, Martin przebywał w kaplicy Akatosha w Kvatch, niedługo potem doszło do ataku na to miasto i otwarcia Wrót Otchłani. Po odbiciu miasta przez straż miejską, bohater Kvatch udaje się z Martinem do Opactwa Weynon, jednak i ono zostaje zaatakowane. Wtedy Mistrz Zakonu Ostrzy, którym był Jauffre eskortował Martina do Świątyni Władcy Chmur. Tam, pod czujnym okiem wojowników Ostrzy, przyszły Cesarz przygotował się do zadania jakie mu powierzono, w między czasie szukając sposobu na zamknięcie Wrót Otchłani.

Nieco później wyrusza do stolicy zapalić Smocze Ognie, jednak nie zdążył, gdyż Mehrunes Dagon przybył do Mundus i rozpoczął walkę z Martinem, który przybiera postać awatara Akatosha - smoka.

Po jego śmierci następuje Czwarta Era i kończy się tym samym wielka dynastia Septimów.

Ciekawostki Edytuj

  • Głosu Martinowi Septimowi użycza aktor Sean Bean, znany między innymi z roli Boromira w trylogii filmowej „Władca Pierścieni”.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Uriel Septim VII Cesarz Tamriel Titus Mede I

Mankar Camoran Właściciel Amuletu Królów Brak

Uriel Septim VII Głowa Rodu Septimów Brak

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus DorCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IICuhlecainHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman CyrodiilReman IIReman IIISavirien-ChorakTiber Septim