Fandom

Elder Scrolls Wiki

Markart

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Markart (ang. Markarth) – najbardziej wysunięte na zachód miasto w krainie Skyrim. Jest on stolicą Pogranicza pod panowaniem jarla Igmunda. Kiedy przybywamy do miasta jesteśmy świadkami napadu, na targu. Kiedyś była to stolica królestwa renegatów.

Historia Edytuj

Całe miasto zbudowali Dwemerzy. Po ich odejściu miasto przejęła miejscowa ludność pogranicza Renegaci. Markart stało się stolicą ich królestwa, które istniało do czasu kiedy Tiber Septim pokonał renegatów w bitwie pod starym Hrol'dan i przyłączył ich królestwo do swojego cesarstwa, a pod panowanie dał je Nordom, którzy szybko podali w konflikty z rdzenną ludnością tego regionu.

Wielu renegatów nie zaakceptowało tego, że są pod czyimś panowaniem i wyruszyło na wzgórza, aby walczyć o wolność. Nowi mieszkańcy pogranicza - Nordowie zaczęli poniżać renegatów z powodu ich zacofania kulturalnego i czczenie starych bogów. Renegaci walczyli o wolność przez wiele lat jednak nigdy nie udało im się jej odzyskać. Dogodna okazja pojawiła się w końcu Wielkiej Wojny kiedy to Renegaci zdobyli Markart i ogłosili niepodległość, wybrali wtedy swego nowego króla Madanacha. Zapędy renegatów ostudził Ulfrik Gromowładny dokonując rzezi miejscowej ludności, to wydarzenie nazwano Incydentem Marakackim.

Przegląd Edytuj

Miasto składa się z dwóch części: Markartu, w którym są wszystkie sklepy i domy, oraz Grodu Podkamień, w którym możemy spotkać pokoje Jarla, oraz jego służby, Salę Umarłych, Muzeum Dwemerów, Wykopaliska Nchuand-Zel i kowala Motha.

Fundamenty Edytuj

Markart został zbudowany na ruinach miasta Nchuand-Zel, które należało kiedyś do Dwemerów. Zamieszkiwali oni Morrowind, Skyrim i Hammerfell podczas Pierwszej Ery. Pochodzenie Dwemerów zostało określone na środkowo-zachodnią część Skyrim. Po zniknięciu Dwemerów z powierzchni Nirnu, oraz po tym jak próbowali kontrolować moc serca Numidium, Markart został porzucony, aż do powstania Imperium Septima, trzeciej z Cyrodilskich Imperiów, które powstało pod przywództwem Tibera Septima i jego następcy Pelagiusa Septima. Imperator Tiber Septim założył w Markarcie, Cesarską Akademię Głosu, która następnie zachęciła Nordów do przyłączenia Markartu jako jednego z dziewięciu miast Skyrim.

W przeciwieństwie do Dwemerskich fortec w Morrowind i Hammerfell, Markart nie był skonstruowany z metalu tylko z kamienia, prawdopodobnie z powodu obfitości kamienia w górach Skyrim. Inna teoria mówi, że Nordowie zbudowali własne kamienne miasto na ruinach metalowego miasta Dwemerów, które może nadal spoczywać pod ziemią.

Rezydencje Edytuj

Kiedy Jarl pozwoli Dovahkiinowi zakupić posiadłość w swoich włościach zostanie udostępniony:

Interesujące miejsca Edytuj

Gospody Edytuj

Sklepy Edytuj

Domy Edytuj

Rezydencja Jarla Edytuj

Inne Edytuj

  • Opuszczony dom
  • Kopalnia Cidhna
  • Tartak i Kuźnia Markart
  • Wieża strażnicza Markartu
  • Stajnie w Markarcie
  • Kaplica Talosa
  • Świątynia Dibelli
  • Skarbiec
  • Labirynt

Znane postacie Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki