Fandom

Elder Scrolls Wiki

Maormer

12 937stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Pyandonea.jpg

Wyspa Pyandonea

Maormer (znany również jako Elf tropikalny, Elf morski) – rasa elfów zamieszkująca wyspę zwaną Pyandonea, położoną daleko na południe od kontynentu Tamriel.[1] Prawdopodobnie wywodzą się od Aldmerów.[2]

Wygląd Edytuj

Mają puste i bezbarwne oczy oraz skórę pozbawioną koloru "jakby ich ciała były zrobione z białej, miękkiej galarety".[3]

Ulondil.png

Ulondil, Maormer w The Elder Scrolls Online

Kultura Edytuj

Ich władcą jest Król Orgnum, nieśmiertelny mag, który prócz bycia nieśmiertelnym zdaje się stawać coraz młodszy z biegiem lat.[4][5] Mówi się, że jest on Wężowym Bogiem (ang. Serpent God) Satakala.

Maormerowie praktykują potężną wersję wężowej magii, z pomocą której oswoili węże morskie występujące przy ich wyspie. Używają ich w bitwach oraz jako wierzchowce.[6] Węże morskie chronią też samego Orgnum.[7]

Statki Maormerów mają owadzi wygląd. Ich żagle zrobione są z błon, a kadłub z chityny.[8] W niezbadanych wodach Pyadonei występują wodorosty, zatrzymujące wszelkie łodzie prócz okrętow samych Maormerów.[9]

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Wierzono kiedyś, że Maormerowie byli wygnańcami z Wysp Summerset.[10][11] Jednak tłumaczenie gobelinów w Wieży z Białego Złota wyjawiło opowieści o tym, jak Maormerowie prawdopodobnie zostali oddzieleni od swej ojczyzny, Aldmeris. Według legendy, Orgnum był bardzo bogatym Aldmerskim szlachcicem, który z pomocą swych pieniędzy zapoczątkował rebelię. On oraz jego sprzymierzeńcy zostali wygnani w miejsce z dala od Aldmeris, oddzielonego nieprzebytą mgłą. Była to Pyadonea. Było to tak skuteczne, że Orgnum już nigdy więcej nie niepokoił rodaków w Aldmeris.[12]

Pierwsza Era oraz Druga Era Edytuj

Maormerzy byli nieugięci w pragnieniu podbicia Summerset. Niemal nie ma roku w Pierwszej i Drugiej Erze gdy nie siali spustoszenia na Altmerskich wybrzeżach.[13] Każdy z tych ataków był dowodzony przez samego Orgnum. Mimo dużej liczby ataków i różnych strategii Maormerów, każda z agresji kończyła się niepowodzeniem.[14]

W roku 2E 486 zauważono małą Maormerską flotę przy wybrzeżach Alinoru. Król Hidellith rozkazał swej flocie ruszyć w pościg; Altmerskie okręty popłynęły za Maormerskimi w zasadzkę w samej Pyadonei. Większość floty Alinoru została zniszczona. Do Summerset powrócił jeden okręt.[15]

Drugie Aldmerskie Dominium zawiązało sojusz z Maormerami[16], chociaż Dominium zezwoliło królom Colovii na usuwanie Maormerskich placówek znajdujących się na zachodnich wybrzeżach Tamriel.[17]

Trzecia Era Edytuj

Ostatnie udokumentowane pojawienie się Maormerów odbyło się w Wojnie o Wyspę w roku 3E 110.[18] Sojusz królów Summerset, Antiochusa Septim oraz Zakonu Psijic, w którym połączyła się cesarska flota, królewskie floty Summerset oraz magiczne umiejętności Zakonu Psijic, zniszczył armadę Pyadonei.[19][20] Mówiono, że sztorm wywołany przez Zakon Psijic z Artaeum tak zniszczył flotę króla Orgnum, że nigdy więcej nie mógł zebrać wystarczających sił, by odważyć się na kolejną bitwę.[21]

Znani Maormerowie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Pocket Guide to the Empire, First Edition: Wild Regions
  2. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Pyadonea
  3. Wilcza Królowa księga IV
  7. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Pyandonea
  8. Wilcza Królowa księga IV
  13. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Summerset Isles
  16. Pocket Guide to the Empire, First Edition: Aldmeri Dominion
  19. Krótka Historia Cesarstwa tom I
  20. Wilcza Królowa księga V

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantImgaKhajiitLilmothiitSload
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecGrahlHarpiaHistJaszczuroczłekLamiaMeduzaMinotaurTrollNereidaNimfaWielki ŻółwWiła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki