FANDOM

Pyandonea

Wyspa Pyandonea

Maormer (znany również jako Elf tropikalny, Elf morski) – rasa elfów zamieszkująca wyspę zwaną Pyandonea, położoną daleko na południe od kontynentu Tamriel[1]. Prawdopodobnie wywodzą się od Aldmerów[2].

Wygląd Edytuj

Mają puste i bezbarwne oczy oraz skórę pozbawioną koloru "jakby ich ciała były zrobione z białej, miękkiej galarety"[3].

Ulondil

Ulondil, Maormer w The Elder Scrolls Online

Kultura Edytuj

Ich władcą jest Król Orgnum, nieśmiertelny mag, który prócz bycia nieśmiertelnym zdaje się stawać coraz młodszy z biegiem lat[2][1]. Mówi się, że jest on Wężowym Bogiem (ang. Serpent God) Satakala.

Maormerowie praktykują potężną wersję wężowej magii, z pomocą której oswoili węże morskie występujące przy ich wyspie. Używają ich w bitwach oraz jako wierzchowce[1]. Węże morskie chronią też samego Orgnuma[2].

Statki Maormerów mają owadzi wygląd. Ich żagle zrobione są z błon, a kadłub z chityny[3]. W niezbadanych wodach Pyandonei występują wodorosty, zatrzymujące wszelkie łodzie prócz okrętow samych Maormerów[2].

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Wierzono kiedyś, że Maormerowie byli wygnańcami z Wysp Summerset.[1][2] Jednak tłumaczenie gobelinów w Wieży z Białego Złota wyjawiło opowieści o tym, jak Maormerowie prawdopodobnie zostali oddzieleni od swej ojczyzny, Aldmeris. Według legendy, Orgnum był bardzo bogatym Aldmerskim szlachcicem, który z pomocą swych pieniędzy zapoczątkował rebelię. On oraz jego sprzymierzeńcy zostali wygnani w miejsce z dala od Aldmeris, oddzielonego nieprzebytą mgłą. Była to Pyadonea. Było to tak skuteczne, że Orgnum już nigdy więcej nie niepokoił rodaków w Aldmeris.[2]

Pierwsza Era oraz Druga Era Edytuj

Maormerzy byli nieugięci w pragnieniu podbicia Summerset. Niemal nie ma roku w Pierwszej i Drugiej Erze gdy nie siali spustoszenia na Altmerskich wybrzeżach.[4] Każdy z tych ataków był dowodzony przez samego Orgnuma. Mimo dużej liczby ataków i różnych strategii Maormerów, każda z agresji kończyła się niepowodzeniem.[2]

W roku 2E 486 zauważono małą Maormerską flotę przy wybrzeżach Alinoru. Król Hidellith rozkazał swej flocie ruszyć w pościg; Altmerskie okręty popłynęły za Maormerskimi w zasadzkę w samej Pyadonei. Większość floty Alinoru została zniszczona. Do Summerset powrócił jeden okręt.[2]

Drugie Aldmerskie Dominium zawiązało sojusz z Maormerami[5], chociaż Dominium zezwoliło królom Colovii na usuwanie Maormerskich placówek znajdujących się na zachodnich wybrzeżach Tamriel.[4]

Trzecia Era Edytuj

Ostatnie udokumentowane pojawienie się Maormerów odbyło się w Wojnie o Wyspę w roku 3E 110.[2] Sojusz królów Summerset, Antiochusa Septim oraz Zakonu Psijic, w którym połączyła się cesarska flota, królewskie floty Summerset oraz magiczne umiejętności Zakonu Psijic, zniszczył armadę Pyadonei.[6][3] Mówiono, że sztorm wywołany przez Zakon Psijic z Artaeum tak zniszczył flotę króla Orgnuma, że nigdy więcej nie mógł zebrać wystarczających sił, by odważyć się na kolejną bitwę.[2]

Znani Maormerowie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Pocket Guide to the Empire, First Edition: Wild Regions
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Pyadonea
  3. 3,0 3,1 3,2 Wilcza Królowa księga IV
  4. 4,0 4,1 Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Summerset Isles
  5. Pocket Guide to the Empire, First Edition: Aldmeri Dominion
  6. Krótka Historia Cesarstwa tom I

Nawigacja Edytuj

Rasy
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantGrahlImgaJaszczuroczłekKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTrollWielki Żółw
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Faerie Błędny ognikChochlikChonusGheateusIllyadiNephrineNereidaNixadSygriaSylphim
Akaviri Ka Po' TunKamalSmokTang MoTsaesci
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyMagna Ge
Pozostałe CentaurGargulecHarpiaHistLamiaMeduzaNimfaWiła