FANDOM

Mankar Camoran – mistrz Mitycznego Brzasku kultu wielbienia Mehrunesa Dagona. Stał za zabójstwem Uriela Septima VII w 3E 433. Mankar był nieślubnym synem Camorana Uzurpatora[potrzebny przypis], urodził się tuż przed upadkiem jego ojca.

Historia Edytuj

Niewiele wiadomo o życiu Mankara zanim pojawił się w 3E 433 ale wiadomo że jest ojcem Raven i Ruma Camoran, którzy także stali się członkami Mitycznego Brzasku. Napisał także komentarze do Misterium Xarxesa, a przy użyciu Misterium Xarxesa stworzył coś na wzór raju zwanego Gaiar Alata w Otchłani, który służył jako centrum jego kultu.

Nagradzał swoich podopiecznych wiecznym życiem w Gaiar Alata, mimo że miejsce to często nawiedzane było przez daedry. Mankar wierzył, że Dziewięć Bóstw było zdrajcami Lorkhana, którego zaś uważał za daedrycznego księcia. Zabójstwo Cesarza miało pomóc armii Mehrunesa Dagona w inwazji na Nirn. Podczas walki udało mu się zdobyć Amulet Królów lecz nie udało mu się zabić następnego cesarza Martina Septima. Został zabity przez Czempiona Cyrodiil.

Książki Edytuj

 TytułWagaWartośćWystępowanie
Komentarze o Mitycznym Brzasku, księga I1,0025 septim
25 szt.złota
The Elder Scrolls V: Skyrim
Komentarze o Mitycznym Brzasku, księga II1,0025 septim
25 szt.złota
The Elder Scrolls V: Skyrim
Komentarze o Mitycznym Brzasku, księga III1,0025 septim
25 szt.złota
The Elder Scrolls V: Skyrim
Komentarze o Mitycznym Brzasku, księga IV1,0025 septim
25 szt.złota
The Elder Scrolls V: Skyrim

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy Bohater Kvatch próbuje założyć Amulet Królów, ten ześlizguje mu się z szyi, co jest logiczne, bowiem amulet nosić mogą tylko członkowie rodu Septimów. Jednakże podczas gry widać, że Mankar nosi ten amulet bez żadnego problemu. Jest to więc albo niedopatrzenie twórców, albo Mankar ma jakieś powiązania z rodem Septimów.

Galeria Edytuj