FANDOM

Mamut (ang. Mammoth) – potężne zwierzę zawsze występujące w obecności Gigantów. Tak samo jak i w przypadku Gigantów bohater nie podchodząc do nich blisko nie narazi się na atak. Można się na nie przypadkowo natknąć podczas wędrówki.

Wygląd Edytuj

Umaszczony brązowo, owłosiony trąbowiec z małymi uszami i czteroma wielkimi kłami. Kły występujące bliżej końca trąby zwierzęcia są znacznie mniejsze od tych położonych głębiej szczęki.

Jeśli mamut należy do giganta, jego kły są zdobione rycinami tego ludu.

Zachowanie Edytuj

Mamuty są terytorialne, i choć nie atakują same z siebie potrafią zaatakować jeśli ktoś nieostrożnie zanadto się do nich zbliży. Jednak nie wchodzą do wody ani do obszarów zalesionych przez co ucieczka tam może okazać się dobrą strategią gdy się przed nimi ucieka.

Są to zwierzęta stadne i gdy jeden zostanie sprowokowany, reszta przypędzi z pomocą.

Przez więź z Gigantem, mamut traktuje go jako członka stada, tak więc atakując go prowokuje się mamuta i podobnie gdy zaatakuje się należącego do olbrzyma mamuta, Gigant pośpieszy mu pomóc. Zwykle w pobliżu obozowisk Gigantów można znaleźć kilka mamutów.

Stosunki z rasami rozumnymi Edytuj

Giganci Edytuj

Dla Gigantów mamuty to główne zwierzę hodowlane, między niektórymi czasem zawiązuje się głęboka więź. Zwykle wyprowadzają oni je na pastwiska w Skyrim i tam trwają z nimi przez długi czas nim wrócą w góry. Giganci hodują mamuty głównie dla mleka z którego robią ser, lecz niewykluczonym jest by spożywali ich mięso.

Częstą ozdobą obozowisk gigantów są skóry mamucie oraz ich kości i rzeźbione czaszki.

Według Quintusa Navale tylko Giganci znają technologię ścierania kłów mamuta do formy pyłu.

Dwemerowie Edytuj

Dwemerowie polowali na mamuty, czy to przez użycie swych maszyn czy po prostu dla sportu.

Orkowie Edytuj

Wokół twierdz Orków czasem można spotkać parę powalonych cielsk mamutów, może to świadczyć albo o polowaniu Orków na mamuty, albo nękaniem tego ludu przez mamuty.

Ciekawostki Edytuj

  • Są bazowane na wymarłym mamucie włochatym, jednak różnią się od niego posiadając cztery, a nie dwa kły.
  • Na północny-zachód od Strażnicy Mgły znajduje się Gigant opłakujący śmierć swojego mamuta.
  • Na zachód od Farmy Loreiusa znajduje się cmentarzysko mamutów, tam też można w wyniku świętych prób Kyne pokonać ducha opiekuńczego mamuta.
  • Na zachód od Saarthal znajduje się zamrożony w lodowcu martwy mamut, w którym tkwią włócznie i krasnoludzkie strzały.
  • Wersje kłów i trąby mamuta pobierane ze zwłok zwierzęcia są znacznie mniejsze od tych dostrzegalnych na żywym.
  • Gdy ich zdrowie jest bliskie zeru regenerują około 30 punktów zdrowia, sprawia to że jest niemal niemożliwym pokonaniem mamuta przez użycie broni o mniejszych niż 30 zadawanych obrażeniach.
  • Nie jest możliwym sprawić by mamut wszedł w stan bezwładności, nawet krzykami.
  • Nie da się przywrócić do życia mamuta za pomocą zwykłych zaklęć Ożywienia, można natomiast użyć mocy Kamienia Rytuału lub przez krzyk Wydarcie Duszy.
  • Czasem gdy smok zbliży się za blisko do powierzchni ziemi i natrafi na mamuta, mamut może stanąć na lecącym smoku, by po jakimś czasie zostać zrzuconym.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Stworzenia z gry Skyrim
Zwierzęta ChaurusHorkerJastrząbJeleńKońKot szablozębnyKozaKrab błotnyKrowaKrólikKurczakLisŁośMamutNiedźwiedźNiedźwiedź jaskiniowyNiedźwiedź śniegowyPająk śnieżnyPiesŚlizgaczŚnieżny kot szablozębnyŚnieżny lisWilkWilk lodowyZębacz
Humanoidy FalmerGigantTrollTroll śnieżny
Daedry Atronach burzyAtronach mrozuAtronach ogniaDremora
Nieumarli DuchDraugrMatka OgnikówOgnikSmoczy kapłanSzkieletOgnikWampirWypaczony cień
Dwemerowe Maszyny Krasnoludzka sferaKrasnoludzki centurionKrasnoludzki pająk
Inne Lodowy UpiórMagiczna anomaliaSmokWiedźmokrukWilkołakWiła
Składniki Abecejski długopłetwiakBękitny motylCyrodiilska ogonnicaĆma księżycowaDanaid wędrownyHistokarpŁosośMałżNorska PęklaOkoń SrebrnobocznyPochodnikPszczołaRzeczna BeciaWażka
Ozdoby BażantMrówkiNietoperzePtaki