FANDOM

Magnus Septim (3E 79 - 3E 145) – jedenasty władca Trzeciego Cesarstwa, król Lilmoth i Wayrest oraz władca Samotni. Był trzecim, najmłodszym synem i czwartym dzieckiem cesarza Pelagiusa Septima II i cesarzowej Quintilla. To uczyniło go bratem Antiochusa Septima, Cephorusa Septima I, oraz niesławnej Potemy Septim.

Historia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Magnus urodził się 3E 79 r jako ostatnie dziecko cesarza Pelagius Septim II i jego drugiej żony Quintilla Vulstaedm, miał trójkę starszego rodzeństwa, przyrodniego brata Antiochusa, siostrę Poteme i brata Cephorusa. Jako najmłodszy syn cesarza był najmie warty, jego ojciec był takiego zdani i podczas gdy jego rodzeństwo robiło błyskotliwe kariery w prowincjach Magnus został wysłany do Almalexia w roli doradcy tam zaczął zdobywać doświadczanie i udoskonalać swoje umiejętność zarządzania.

Poniewiera historia potrafi być złośliwa skończyło się na tym że przeżył on całe swoje rodzeństwo i to jego lina kontynuowała ród.

Kariera Edytuj

W wieku 19 lat zmarł jego ojciec cesarz Pelagius Septim II, Magnus przybył na jego pogrzeb do Cesarskiego Miasta, oraz na koronacje swego przyrodniego brata Antiochusa. Przez całe panowanie Antiochusa, zwiększał swoje wpływy.

Magnus poślubił kobietę imieniem Hellene która była królową Lilmoth dzięki temu o sam został królem Lilmoth na Czarnych Mokradłach, pod czas gdy jego cesarski brat nic nie robił Magnus robił błyskotliwą karierę, jako król Lilmotth i brat cesarza bardzo zręcznie reprezentował interesy cesarstwa na Czarnych Mokradłach.

Jego pierwsza żona nie dała mu jednak żadnych dzieci dla tego poślubił Utheilla Direnni która urodziła mu dwójkę dzieci Pelagiusa Septima i Jolethe Septim już w tedy został królem Wayrest w Wysokiej Skale.

Utrzymywał on dobre stosunki ze swoim bratem Cephorus Septim I jednak do reszty swojego rodzeństwa większych uczuć nie czuł.

W po śmierci swojego przyrodniego brata Antiochusa Septima, przybył do stolicy i uczestniczył w koronacji jego córki Kintyra Septim II, jednak jego siostra Potema została wygna z miasta za obrazę Kintyry przed radą starszych, Potema nie uważał że tron należy się jej synowi Urielowi, zamiast Kintyrze.

Wojna o Czerwony Diament Edytuj

Po rozpoczęciu Wojny o Czerwony Diament w 121 3E, poparł swoją siostrzenice, tak samo jak jego brat Cephorus. Magnus przebywał w tedy w Wayrest, miasto zostało w tedy zakatowane przez wojska Potemy, po oblężeniu Potema zdobyła miasto jednak Magnus uciekł z niego razem z rodziną, do krewnych jego żony na Wyspa Balfiera, tam zostawił swoją rodzinę a sam wrócił na Czarne Mokradła.

Po uwięzieniu Kintyry w Wysokiej Skale i zdobyciu Cesarskiego Miasta w 121 3E, syn Potemy, koronował się na cesarza Tamriel, jako Uriel Septim III, podobnie jak brat, Magnus nie uznał nowego cesarza i kontynłował wojnę. Przez około 4 lata jego siły walczyły w Morrowind, utrzymując jednak tylko południową cześć prowincji .

W około 125 3E lub wcześniej, Magnus i Cephorus rozpoczęli ofensywę przeciwko nowemu cesarzowi. Cephorus uderzył na Wysoką Skale aby uwolnić Kintyrę (nie wiedział że Kintyrę ścięto), a Magnus po zebraniu armii zakatował Morrowind, jego Argonianie, którzy byli trzonem armii spisywali się świetnie, jednak tylko w porach letnich, na czas zimy Magnus musiał wycofać się do fortów, w końcu udało mu się zdobyć całe Morrowind i zagrozić Potemie, uderzając na Skyrim. W 127 3E, jego wojska stacjonował w Bieli, w zamku Kogmenthist, w tym czasie Uriel przeprowadził kontrofensywę na Cephorusa a Potema na Magnusa, po mimo że Magnus przegrał, to Uriel został pojmany a w drodze na proces zabity przez wściekł tłum, a Cephorus koronowany na cesarza, ponieważ Cephorus stracił wszystkie swoje dzieci Magnus został jego dziedzicem.

Po mimo śmierci Uriela, Potema kontynuowała wojnę jeszcze przez 10 lat aż do oblężenia jej siedziby Samotni.

Po pokonaniu swojej siostry przeją władzę w Samotni, już w tedy zauważył dziwne zachowania jego syna Pelagiusa Septima. W dwa lata odbudował Samotnie jednak już po tych dwóch latach, Magnus musiał ją porzucić.

Cesarz Tamriel Edytuj

Magnus wstąpił na tron​​, gdy jego brat, Cephorus Septim I, zmarł w 3E 140. Gdy wstąpił na tron cesarza, miał już 61 lat, był tylko dwa lata młodszy od swojego brata, opuszczajac Samotnie powieżył synowi Pelagiusowi, o którego coraz bardziej się martwił, dla tego postanowił ożenić swego syna z dunmerkom, Katariah, był ona członkinią Klan Ra'Athim, po za tym że to małżeństwo miało poprawić złe stosunki z klanem, to jeszcze Katariah była uzdolniona politycznie i była świetni dyplomatką, jeżeli ktoś mógł ukryć szaleństwo przyszłego cesarza to właśnie ona.

Magnus Septim zmarł po pięciu latach sprawowania władzy, w 3E 145 w wieku 66 lat. Mówi się, że jego syn, Pelagius (którego później nazywano "Szalonym"), zabił go i przejął tron. Uczeni jednak zgadzają się, że jest mało prawdopodobne, aby naprawdę tak się stało, ze względu na to iż Pelagius, po śmierci Potemy Septim, był zajęty przywracaniem porządku w Samotni, więc nie miał kiedy odwiedzić Cesarskiego Miasta.

Rodzina Edytuj

Nawigacja Edytuj

Cephorus Septim I Cesarz Tamriel Pelagius Septim III

Cephorus Septim I Właściciel Amuletu Królów Pelagius Septim III

Cephorus Septim I Głowa Rodu Septimów Pelagius Septim III

Potema Septim Władca Samotni Pelagius Septim III

Hellena Król Lilmoth Nieznany

Casimir II Król Wayrest Cassynder Septim

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus DorCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IICuhlecainHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman CyrodiilReman IIReman IIISavirien-ChorakTiber Septim