Fandom

Elder Scrolls Wiki

Lilmoth

12 436stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Lilmoth to jedno z głównych miast Czarnych Mokradeł, położone nad Zatoką Oliis. Jest jednym z położonych najdalej na południowy-wschód miast w całym Tamriel.

Historia Edytuj

Przed Cesarską kolonizacją oryginalnego Argoniańskiego miasta Lilmoth, było ono rządzone przez Argoniańskich kapłano-królów/królowe. Pierwszy zapis samowładnego Cesarstwa w datowaniu miasta to 3E 109 kiedy to Magnus Septim poślubił Królową Lilmoth, Hellenę (poprzedni Argoniański kapłano-król został stracony) Jednak, Lilmoth było wcześniej przyjazne dla Remańskiego Cesarstwa i dla jego wojny z Morrowind. Jego Dygnitarz Wojskowy w tamtym czasie, Ulaqth, prowadził odsiecz do walki przeciwko Hrabiemu Twierdzy Smutku.  Jedynym innym znanym Dygnitarzem Wojskowym miasta była kobieta zwana Ioa.

We wczesnych latach Czwartej Ery, Lilmoth padło ofiarą unoszącego się w powietrzu miasta Umbriel. To wydarzenie znane jest jako "Rzeź Lilmoth" i było jedną z najokrutniejszych masakr w historii Tamriel. Urodzili się tu także Annaïg Hoïnart i Mere-Glim, dwoje przyjaciół którzy przez pewien czas mieszkali w Umbriel.

Architektura Edytuj

Architektura Lilmoth w większości składa się ze starych, zaniedbałych, walących się Cesarskich willi ze względu na trudny klimat Czarnych Mokradeł. Centrum miasta zwane jest Pusbottom i było pierwszą zbudowaną częścia miasta, a pozostałe zostały zbudowane dookoła niej. Wraz z początkiem Czwartej Ery, Lilmoth stało się miejscem zamieszkiwanym tylko przez biedaków i przestępców.

Więcej w Fandom

Losowa wiki