Fandom

Elder Scrolls Wiki

Lamae Beolfag

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Lamae Beolfag (znana również jako Matronka krwi) – pierwszy odnotowany wampir czystej krwi w historii Tamriel.

Była Nedyczną, która została zgwałcona przez Daedrycznego Księcia dominacji i zniewolenia, Molag Bala. Jest napisane, że po tych wydarzeniach Molag Bal zostawił ją na śmierć.

Lamae została znaleziona przez Nomadów i wzięta pod opiekę, jednak w nocy zmarła. Kiedy jej stos pogrzebowy jeszcze płonął wróciła jako pierwszy wampir czystej krwi i brutalnie zabiła wszystkich z koczowniczego plemienia.

Ponieważ jej wampiryzm narodził się bezpośrednio od Molag Bala stała się ona znana jako Córka Coldharbour. To rozwinęło się w tradycję wśród czczących kult Molag Bala, w której kobiety miały być ofiarowane mu w czasie dziennego przyzywania go. Niewielu przeżywało rytuał, a ci którzy przeżyli stawali się wampirami czystej krwi.[1]

Lamae rozprzestrzeniła swój wampiryzm na całym kontynencie i stała się protoplastą rodu wampirów w Cyrodiil znanych jako Cyrodiilskie Wampirium. Nie była odpowiedzialna za wszystkie wampirze rody. U nordów, Lord Harkon jest uważany za ojca rodu Volkihar, który znaleźć można w Skyrim.[2]

Przypisy Edytuj

  1. Dialog z Valericą
  2. Wydarzenie w The Elder Scrolls V: Dawnguard

Więcej w Fandom

Losowa wiki