Fandom

Elder Scrolls Wiki

Kwama

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Kwama – grupa owado-podobnych stworzeń. Mieszkają w rozległych jaskiniach. Ich tryb życia oparty jest na ochronie i pielęgnacji królowej roju. Mogą zarazić spaczeniem. Jaja tych stawonogów są istotną częścią gospodarki Morrowind. W Morrowind występują "Kopalnie jaj" - miejsca, w których górnicy wykradają jaja kwama i kopią tunele w ich poszukiwaniu.

Kasty Edytuj

Społeczeństwo kwama, podobnie jak mrówek, dzieli się na kasty:

  • Zwiadowca Kwama - niewielki, agresywny, podobny do dużego czerwia robak. Często spotykany na powierzchni. Pełni rolę zwiadowcy, przeszukuje okolicę w poszukiwaniu nowych źródeł pożywienia, potencjalnych miejsc na nowe gniazdo. Ostrzega rój przed zagrożeniami. Atakuje gryząc i plując zieloną cieczą.
  • Robotnik Kwama - duże, pokryte pancerzem, czteronogie zwierzę.  często spotykany w gnieździe, sporadycznie spotykany na powierzchni, przy wejściach do jaskiń, w których znajduje się gniazdo. Jego zadaniem jest kopanie nowych tuneli i opieka nad jajami. Nie jest agresywny, walczy tylko w obronie własnej.
  • Wojownik Kwama - duże, agresywne, pokryte pancerzem zwierze. Ma cztery nogi, najczęściej porusza się na dwóch. Spotykany tylko w gnieździe. Chroni Królową przed wszelkimi zagrożeniami, atakuje każdego intruza. Walczy pazurami, może użyć trucizny. Zadaje też obrażenia elektryczne.
  • Pędrak - larwalna forma Kwamy, niedawno wykluta z jaja. niewielkie, pokryte białym pancerzem zwierze o sześciu nogach. Często spotykany na powierzchni i w gnieździe. Kiedy dorośnie stanie się zbieraczem, robotnikiem lub wojownikiem. Atakuje każdego, kto się zbliży. Jego ugryzienia nie są szczególnie groźne, ale może sparaliżować wroga na krótką chwilę.
  • Królowa Kwama - bardzo duże zwierzę, mające w sobie cechy wyglądu wszystkich kast. Matka wszystkich Kwama z danego gniazda. Najważniejsza część roju. Jej ochrona to główne zadanie innych Kwama. Nie jest w stanie sama się poruszać, potrzebuje pomocy robotników. Nie sprowokowana nie będzie atakować.

Więcej w Fandom

Losowa wiki