Fandom

Elder Scrolls Wiki

Księga zaklęć

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Księga zaklęć – książka wprowadzająca w podstawy magii. Opisuje podstawy zaklęć z poszczególnych szkół magii. Można ją znaleźć w Cyrodiil.

Treść Edytuj

PODRĘCZNIK CZARODZIEJSTWA

Tekst Wprowadzający

Początkujący Czarodziej

Najpotężniejsi z magów Tamriel zaczynali kiedyś od zera. Wszyscy mieli podobne pierwsze wrażenia: kontakt z magią, który pobudził zainteresowanie i/lub obudził jakieś ukryte zdolności, a następnie lata ciężkiej pracy. Te nieustraszone osoby doskonaliły swe umiejętności, uczyły się nowych zaklęć i energicznie ćwiczyły swe ciała i umysły, by stać się potężnymi postaciami, jako które byli znani później w swym życiu.

Gildia magów w Tamriel przez długi czas była pierwszym przystanikiem na drodze do wiedzy i mocy dla wielu osobników. Zapewniając magiczne usługi, gildia oferuje szeroki wachlarz zaklęć do zdobycia i jest zalecanym pierwszym przystaniem dla każdego, kto marzy o karierze czarodzieja. Można znaleźć także niezależnych handlarzy, choć ich wybór zaklęć często nie jest tak rozległy jak ten w gildii magów.

Wiele zaklęć przekracza możliwości początkujących magów, na przykład zdolność uczynienia się niewidzialnym należy do wyższych poziomów mocy i wykracza poza możliwości nowicjusza. Na drodze praktyki mag może nabrać umiejętności w danej szkole magii i osiągnąć biegłość, by zająć się ich wyższymi aspektami. Początkujący mag nie powinien się zrażać niezdolnością korzystania z pewnych mocy, lecz raczej zamienić to w punkt skupienia i motywację do samodoskonalenia. Zamiast się zniechęcać, uczeń powinien dążyć do osiągania wyższych poziomów mocy, na przykład zaawansowanych efektów zaklęć absorbcji, przywoływania słabszych (a później potężniejszych) Daedr i ożywieńców -- wyłącznie do celów badawczych -- i obrony przed konkretnymi rodzajami zaklęć, np. przed czarami ognia, mrozu czy błyskawic.

Magom, którzy chcą się specjalizować w danej szkole magii, zaleca się naukę jak największej ilości zaklęć z tej szkoły i częste ich używanie. Członkostwo gildii magów stoi otworem przed wszystkimi magami, zarówno specjalistami, jak i tymi o ogólnych zainteresowaniach. Poza usługami dostępnymi dla szerszych kręgów, uznany członek gildii ma dostęp do wielu szczególnych usług, takich jak Zaawansowane Czarostwo lub Zaklinanie. Te usługi uznano za potencjalnie niebezpieczne dla szerokiej publiczności i zostały one ograniczone do wyższych rangą członków gildii z dobrą opinią w Radzie Magów.

Obywatele zainteresowani dalszym korzystaniem z magii, proszeni są o kontakt z Profesorem Nauk Magicznych swej lokalnej gildii.

Więcej w Fandom

Losowa wiki