FANDOM

Księga zaklęć — książka występująca w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

TreśćEdytuj

PODRĘCZNIK CZARODZIEJSTWA

Tekst Wprowadzający

[Księga ta zawiera dużą ilość komentarzy na marginesach; te z nich, które daje się od razu rozczytać, sugerują, że są to notatki kogoś, kto potrzebuje częstych powtórek w nauce podstaw magii.]

Początkujący Czarodziej

Najpotężniejsi z magów Tamriel zaczynali kiedyś od zera. Wszyscy mieli podobne pierwsze doświadczenia: kontakt z magią, który pobudził zainteresowanie i/lub obudził jakieś ukryte zdolności, a następnie lata ciężkiej pracy. Te nieustraszone osoby doskonaliły swe umiejętności, uczyły się nowych zaklęć i energicznie ćwiczyły swe ciała i umysły, by stać się potężnymi postaciami, jako które byli znani później w swym życiu.

Gildia magów w Tamriel przez długi czas była pierwszym przystankiem na drodze do wiedzy i mocy dla wielu osób. Zapewniając ogółowi usługi magiczne, gildia oferuje szeroki wachlarz zaklęć do nabycia i jest zalecanym pierwszym przystankiem dla każdego, kto marzy o karierze czarodzieja. Można znaleźć także niezależnych handlarzy, choć ich wybór zaklęć często nie jest tak rozległy jak ten w gildii magów.

Wiele zaklęć przekracza możliwości początkujących magów; na przykład zdolność uczynienia się niewidzialnym należy do wyższych poziomów mocy i wykracza poza możliwości nowicjusza. Na drodze praktyki mag może nabrać umiejętności w danej szkole magii i osiągnąć wystarczającą biegłość, by zająć się jej wyższymi aspektami. Początkujący mag nie powinien się zrażać niezdolnością korzystania z pewnych mocy, lecz raczej zamienić to w punkt skupienia i motywację do samodoskonalenia. Zamiast się zniechęcać, uczeń powinien dążyć do osiągania wyższych poziomów mocy, na przykład zaawansowanych efektów zaklęć absorpcji, przywoływania słabszych (a później potężniejszych) Daedr i nieumarłych -- wyłącznie dla celów badawczych -- i obrony przed konkretnymi rodzajami zaklęć, np. przed czarami ognia, mrozu czy błyskawic.

Magom, którzy chcą się specjalizować w danej szkole magii, zaleca się naukę jak największej ilości zaklęć z tej szkoły i częste ich używanie. Członkostwo gildii magów stoi otworem przed wszystkimi magami, i specjalistami, i tymi o ogólnych zainteresowaniach. Poza usługami dostępnymi dla szerszych kręgów, uznany członek gildii ma dostęp do wielu szczególnych usług, takich jak Zaawansowane Czarostwo lub Zaklinanie. Te usługi uznano za potencjalnie niebezpieczne dla szerokiej publiczności i zostały one ograniczone do wyższych rangą członków gildii z dobrą opinią w Radzie Magów.

Obywatele zainteresowani dalszym korzystaniem z magii proszeni są o kontakt z Profesorem nauk Magicznych swej lokalnej gildii.