FANDOM

Księga Daedr – książka opisuje daedryczne książąta, oraz sfery jakie im podlegają.

Treść Edytuj

Księga Daedr

[Fragmenty opasłego tomiska opisującego po kolei wszystkie Daedry]

Azura, duch zmierzchu i świtu. Magia wewnętrznych królestw cienia, znana też jako Księżycowy Cień, Matka Róży i Królowa Nocnego Nieba.

Boethiah, duch oszustwa, konspiracji, tajnych planów zabójstw, morderstw, zdrady i nielegalnych przewrotów.

Clavicus Złośliwy, duch spełniania życzeń i nadawania władzy na mocy rytualnych wezwań i tajnych paktów.

Herma-Mora, duch odgadywania kolei Losu oraz przeszłości i przyszłości w niebie i gwiazdach. Pod jego władzą znajdują się skarby wiedzy i pamięci.

Hircyn, duch Polowania, Sportu Daedr, Wielkiej Rozgrywki, Pogoni. Znany również jako Myśliwy i Ojciec Ludzkich Bestyj.

Malacath, duch-patron odrzuconych i niechcianych. Strażnik Wielkiej Przysięgi i Krwawej Klątwy.

Mehrunes Dagon, duch zniszczenia, zmiany, rewolucji, energii i ambicji.

Mephala, duch zajmujący się sprawami, których sądzenie nie należy do śmiertelników. Znany jako Pajęcze Bóstwo i Przędąca Sieci - jedynym konkretnym zajęciem tego bóstwa wydaje się być wtrącanie dla zabawy w sprawy śmiertelnych.

Meridia, duch zajmujący się sprawami, których sądzenie nie należy do śmiertelników, wiązany z energiami życiowymi różnych istot.

Molag Bal, duch dominacji i niewolenia śmiertelników; jego pragnieniem jest branie pod swoje rządy coraz większych rzesz śmiertelnych dusz, w którym to celu nie waha się szerzyć waśni i niesnasek w ich królestwach.

Namira, duch pradawnej Ciemności; rządzi bytami najniższych ciemności i cieni, wiązany z pająkami, owadami, robakami i innymi odrażającymi istotami powodującymi u śmiertelnych instynktowne obrzydzenie.

Nocturne, duch nocy i ciemności, znany jako Pani Nocy.

Peryite, duch władający najniższymi kręgami Otchłani, znany również jako Surowy Pan.

Krwawiec, duch hedonistycznych zabaw, bezeceństw i folgowania mrocznej stronie natury.

Sheogorath, duch Szaleństwa, którego motywy pozostaną na zawsze nieznane.

Vaernima, duch królestwa snów i koszmarów, z którego wydostają się na świat złe omeny.

[Przy opisie Malacatha widzisz podkreślony akapit opisujący Zgubę Daedr, przedmiot przez niego poświęcony i służący śmiertelnikom do wypędzania Daedr w Otchłań.]

"Doskonale znamy wiele potężnych daedrycznych artefaktów, często się słyszy na przykład o Gwieździe Azury czy Wabbajacku Sheogoratha. Rzadziej natomiast wspomina się Zgubę Daedr - Młot Mackkana...."

"...mimo, że błogosławieństwo Malacatha uczyniło z Młota potężne narzędzie służące do walki z Daedrami, uznał on, że nie powinni z niego korzystać jego pobratymcy. Nie chciał, aby Zguba Daedr posłużyła do walk pomiędzy tymi istotami, więc przeklął ją, sprawiając, że każdy Daedra usiłujący skorzystać z jej mocy zostałby wessany w Otchłań, aby stamtąd przez wieki szukać ścieżek powrotu do Prawdziwych i Nierzeczywistych Światów."