Fandom

Elder Scrolls Wiki

Kryzys Otchłani (wydarzenie)

12 623strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Kryzys Otchłani – okres poważnych zawirowań i konfliktów zbrojnych między Trzecim Cesarstwem i płaszczyznami Otchłani pod władaniem Mehrunesa Dagona. Obejmuje wydarzenia od zamachu na Uriela Septima VII po daedryczną inwazję na Tamriel, bitwę o Brumę i Cesarskie Miasto. Kryzys Otchłani znacząco wpisał się w historię kontynentu, to własnie to wydarzenie było jednym z kończących 3E i zaczynającym 4E. Kryzys wpłynął na prawie każdą prowincję w Tamriel, jednak większość walk odbyło się w Cyrodiil.

Historia Edytuj

Konflikt zapoczątkowało zabójstwo cesarza Uriela Septima VII w 3E 433 z rąk Mitycznego Brzasku czyli kultu Daedrycznego Księcia Mehrunesa Dagona. Dagon planował podbić Nirn i Mundus, wspomagany przez Mankara Camorana, lidera swego kultu.

Inwazja na Cyrodiil Edytuj

Normalnie sfery Otchłani i Mundusu są podzielone przez magiczną barierę, która jest nie do przebycia zarówno dla daedr jak i śmiertelników. Bariera istnieje tylko, gdy ktoś z dynastii Septim panuje na tronie Cyrodiil i Smocze Ognie płoną. Gdy jednak zamordowany został Uriel VII i jego trzej synowie, Dagonowi udało uzyskać się dostęp do śmiertelnego świata poprzez Wrota Otchłani i był w stanie wprowadzić na Nirn swą armię.

Bitwa o Kvatch Edytuj

Poszukiwania ostatniego Septima Edytuj

Gdy udało się odnaleźć Martina Septima przez bohatera znanego jako "Bohater Kvatch" udali się oni razem do Świątyni Władcy Chmur, a nieco później bohater odzyskał Amulet Królów. Amulet ten był boskim artefaktem który jest w stanie rozpalić Smocze Ognie i ponownie uruchomić magiczną barierę.

Zwycięstwo Edytuj

Ostatecznie bohater, gdy odzyskał Amulet Królów od lidera kultu daedrycznego pana, przekazał go Martinowi, który za jego pomocą zamienił się w awatara Akatosha i pokonał Mehrunesa Dagon w bitwie o Cesarskie Miasto, zamykając tym samym Wrota Otchłani. Pokonanie Dagona oznaczało zakończenie kryzysu i uruchomienie bariery raz na zawsze.

Więcej w Fandom

Losowa wiki