Fandom

Elder Scrolls Wiki

Komp. Wiedzy o Grzybach Ajiry

12 425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Komp. Wiedzy o Grzybach Ajiry – praca uczniowska Ajiry na temat grzybów: Świetlik russula, Purpurowy coprinus, Bolączka Biedaka i Hypha facia. Galbedir ukryła jej prace, aby zostać czeladnikiem w Gildii magów, szybciej niż Ajira.

Treść Edytuj

Grzyby Gorzkiego Wybrzeża
Praca uczniowska Ajiry

Ajira bada cztery pospolite gatunki grzybów w Vvardenfell.

Świetlik russula to niejadalny grzyb z brązową plamą na kapeluszu. Wszystkie świetliki wydzielają silny zapach, szczególnie świetlik russula. Russula może być trująca, jeśli przyrządzi się ją niewłaściwie. Zmieszana z pyłem z perły tworzy doskonały eliksir pozwalający oddychać pod wodą.

Purpurowy coprinus to wysoki grzyb świecący w nocy. Coprinus jest także trujący w niewłaściwej mieszance, podobnie jak russula. Coprinus zmieszany z łuskami pozwala Ajirze chodzić po wodzie, a nie pływać pod wodą. Tak jest dużo lepiej.

Bolączka Biedaka to brązowa huba rosnąca na drzewach, a niekiedy na wilgotnych skałach. Bolączka Biedaka jest bardzo niedobra dla zdrowia po zmieszaniu prawie ze wszystkim. Bardzo trudno jej użyć, jednak Ajira odkryła, że Bolączka Biedaka połączona z pokruszoną perłą tworzy dobry eliksir rozproszenia. Eliksir nie ma złego wpływu na umiejętności Ajiry, ale jest bardzo niesmaczny.

Hypha facia wygląda tak jak Bolączka Biedaka. Ajirze łatwo się mylą, ale Bolączka Biedaka jest bardziej sucha i pachnie kurzem. Hypha facia ma słaby zapach, ale smak wilgotny. Hypha facia jest bardzo dobrym grzybem do jedzenia, ale za duża ilość rozleniwia Ajirę. Ajira używała hypha facia, żeby mięso ogara było bardziej jadalne i wtedy potrafiła wywęszyć wszystkie zaklęcia w pokoju. Ajira nie znalazła innego zastosowania hypha facia.

Ajira ciężko pracuje, żeby obejść całe Gorzkie Wybrzeże i zebrać wszystkie grzyby. Ajira zasługuje na stopień czeladnika dużo szybciej niż Galbedir.

Więcej w Fandom

Losowa wiki