Fandom

Elder Scrolls Wiki

Komentarze do Misterium Xarxesa tom 4

12 438stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Komentarze do Misterium Xarxesa tom IV – pióra Mankara Camorana.

Treść Edytuj

Komentarze do Misterium Xarxesa

Księga Czwarta
pióra Mankara Camorana

Władca czwartego klucza niechaj pozna tym samym serce: niegdyś jeno tyrani, królowie dreughów, władali Mundex Terrene, każdy w swym własnym dominium, i toczyli graniczne wojny między podległymi im oceanami. Podobni byli dawnym totemom czasu, lecz byli źli, pełni pychy i bluźnierczych mocy. Każdy, kto żył, czynił to z pozwolenia dreughów.

Poddaję swą duszę Magna Ge, mówi radosny w Raju, oni bowiem stworzyli w tajemnicy Brzytwę Mehrunesa, w samych czeluściach Lyga, w domenie Parweniusza, który zniknie. Choć przychodzili z różnych wód, każdy Pomiot miał ten sam cel: stworzyć księcia dobra, kształtując losowo jego postać i napełniając go najrzadszym, najciemniejszym bogactwem Otchłani: nadzieją.

Objawienie me głoszę z Raju: Mehrunes Pogromca Złodziei, Mehrunes Boskie-Ciało, Mehrunes-Czerwone-Ręce-Które-Się-Uniosły! Nu-Mantia! Wolność!

Łże ten, moi nowicjusze, kto przeczy, że te dni znów nadejdą! Bowiem jak Mehrunes powalił Lyga i rozbił jego twarz, ogłaszając Wolność każdego z dziewiętnastu, dziewięciu i dziewięciu oceanów, tak samo rozbije wężową koronę Cyrodiilów i stworzy federację!

Ulegnie zmianie wszystko w tych dniach, jak zmienione zostało w tamtych, gdyż z magicznym słowem Nu-Mantii wielki bunt wybuchł i zburzył wieżę CHIM-EI, GHARJYG, i wybito templariuszy Parweniusza, i krew padała jak rosa od najlepszych dzielnic do najgłębszych jam, gdzie niewolnicy o twarzach szaleńców rzucili się na swych panów z zębami i łańcuchami, a nadzieja szerzyła się jak ogień.

Dla ciebie nastaje Świt, mój Panie! Niech cały Aurbis wie, że jest Wolny! Mehrunes nadchodzi! Nie masz władzy poza wolną wolą!

Na części rozdarte były słońca, gdy twe czerwone legiony porzuciły Lyga, ruszając w mroźne ostępy, po jednym legionie na każdy Pomiot i Kuri został obalony, i Djaf został obalony, i Horma-Gile został zmiażdżony solą zimna i po wieki przezywany Horem, i tak stanie się znowu w czasach Bram.

I pod bagnami upadło Malbioge, to dawne Miasto Łańcuchów, zalane nowo powstałym ciepłem i Uwolnione. Galg i Mor-Galg zostali obaleni jednej nocy dnia i tak stanie się znowu w czasach Bram.

Epoka NRN się skończyła, stało się ono Czeluścią i siedem klątw na jego Dreughów, Vermae NI-MOHK! Lecz przez to Krucjaty byłyby niczym Stworzenie mego pana. Pomiot Ge i czyń, co ci się podoba, bez kajdan prócz własnego sumienia! Wiedz, twe Piekło jest Rozbite, ludu Aurbisa, i chwal Nu-Mantię, która jest Wolnością!

Więcej w Fandom

Losowa wiki