FANDOM

Kodlak Białowłosy – postać występująca w The Elder Scrolls V: Skyrim. Nord, Herold Towarzyszy i członek grupy zwanej Kręgiem.

WyglądEdytuj

Kodlak jest średniego wzrostu Nordem. Ma siwe włosy i siwą brodę oraz szare oczy. Nosi na sobie Wilczą Zbroję.

OsobowośćEdytuj

Kodlak jest doświadczony, mądry, sprawiedliwy i uparty, a także honorowy i odważny. Traktuje Towarzyszy jak swoją rodzinę. Od wielu lat szukał sposobu na wyleczenie się z wilkołactwa, gdyż wiedział, że będąc likantropem nie dostanie się do Sovngarddu.

Historia Edytuj

Najczęściej można spotkać go na końcu korytarza kwater mieszkalnych Jorrvaskr. Chociaż Kodlak jest członkiem Kręgu, chce pozbyć się swojej likantropii, ponieważ po śmierci dusza wilkołaka idzie do Daedrycznego Księcia Hircyna, czyli na Pola Łowieckie[1]. Kodlak natomiast chce, aby jego dusza udała się do Sovngardu.

Pod koniec wątku Towarzyszy zostaje zabity przez członków Srebrnej Ręki, a w ostatniej misji dla Kręgu Dovahkiin wraz z kilkoma Towarzyszami udaje się do starożytnych ruin, aby uwolnić duszę Kodlaka z wilczej krwi, by mógł udać się ​do Sovngardu na wieczny spoczynek.

EkwipunekEdytuj

Póki żyje, Kodlak nosi na sobie Wilczą Zbroję. Niestety, w momencie śmierci w Jorrvaskr, jest on całkowicie nagi (nie licząc przepaski biodrowej) i nie można z jego ciała pozyskać żadnych przedmiotów.

Powiązane zadaniaEdytuj

CytatyEdytuj

  • Czasami w nocy, śnię o Sovngardzie we mgle.
  • Jak ci idzie polowanie, bracie?
  • Za Ysgramora!

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli wykona się wątek Towarzyszy przed pójściem do Sovngardu, to będzie można tam spotkać właśnie Kodlaka.
  • W jego pokoju można znaleźć Serce Daedry.
  • Z jego dziennika wynika, że niejednokrotnie śnił o Smoczym Dziecięciu jeszcze przed spotkaniem z nim.
  • Z tego samego dziennika możemy poznać jego stosunek do poszczególnych członków Kręgu.

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Dialog z Kodlakiem Białowłosym

NawigacjaEdytuj

Postacie
Kharjo • Khayla • Kibell • Kibic z areny • Kjar • Kjeld Młodszy • Kleppr • Klimmek • Knjakr • Knud • Kodlak Białowłosy • Kodrir • Komendant Caius • Komendant fortu • Korir • Kornalus • Kottir Rdzawa-Ławica • Krag • Kraldar • Krev Oprawca • Kriomanta