FANDOM

Klan Volkiharwampirzy klan, znajdujący się w Skyrim. Przywódcą klanu jest Lord Harkon, główny antagonista w The Elder Scrolls V: Dawnguard. Klan zamieszkuje dużą twierdzę, która znajduje się na odludnej wyspie na Morzu Duchów, zwaną Zamkiem Volkihar.

Historia Edytuj

Więzy krwi klanu zaczęły się od Lorda Harkon, który zobowiązał się daedrycznemu księciu Molag Balowi, poświęcić tysiąc niewinnych dusz. W zamian, Molag Bal miał mu przyznać nieśmiertelność, obracając jego rodzinę w wampiry czystej krwi.[1]

Charakterystyka wampirów klanu Volkihar Edytuj

Wampiry klanu Volkihar w przeciwieństwie do innych wampirów posiadają umiejętność przemiany w Wampirzego Lorda. Forma Lorda pozwala im na przemierzanie odległości z niewiarygodną prędkością i aktywuje tak zwane nocne moce. Nocne moce pozwalają członkom klanu Volkihar łapać ofiary na odległość, paraliżować je, wysysać z nich życiową energię odnawiając swoją, czy też wskrzeszać umarłych. Dodatkowo w formie Lorda wampiry tego klanu posiadają ostre pazury nasączone trucizną, co pozwala im na walkę z dystansu jak i w zwarciu. W chwili zagrożenia potrafią także zamienić się w mgłę co pozwala im odzyskać część sił i uniknąć ciosów przeciwnika. W przeciwieństwie od wampirów z wyspy Vvanderfell i prowincji Cyrodiil nie otrzymują oni obrażeń od słońca, co pozwala im na działania za dnia. Nie znaczy to jednak, że słońce na nich całkowicie nie działa. W świetle dnia wampiry Volkihar są osłabione oraz nie mogą utrzymać formy Lorda.

Członkowie Edytuj

  • Feran Sadri - alchemik zamieszkujący na zamku.
  • Fura Bloodmouth - wojownik i trener broni dwuręcznej.
  • CuSith - ogar śmierci.
  • Garan Marethi - starszy członek sądu Harkona.
  • Garmr - ogar śmierci.
  • Hestla - zamkowy kowal. Były Towarzysz.
  • Harkon - starożytny wampir czystej krwi i władca zamku.
  • Modhna - niski rangą członek sądu Harkona.
  • Namasur - niski rangą członek sądu Harkona.
  • Orthjolf - starszy członek sądu Harkona. Rywal Vingalmo.
  • Rargal Thrallmaster - nadzorca niewolników wampirzych i bydła trzymanego w lochach zamku.
  • Ronthil - uczeń Feran Sadri.
  • Salonia Caelia - niski rangą członek sądu Harkona.
  • Serana - córka Lorda Harkona i Valerică.
  • Stalf - niski rangą członek sądu Harkona.
  • Valerica - matka Serany i żona Harkona.
  • Vingalmo - starszy członek sądu Harkona. Rywalem Orthjolf.
  • Stróż - strażnik bramy zamku Volkihar.

Przypisy Edytuj

  1. Wydarzenia w The Elder Scrolls V: Dawnguard.