FANDOM

Katariah Septim (urodzona jako Katariah Ra'Athim) – trzynasty władca z dynastii Septimów rządzący Trzecim Cesarstwem, trzecia cesarzowa Tamriel. Zmarła w 3E 199. Żona Pelagiusa Septima III jarla Samotni i cesarza Tamriel, z powodu szaleństwa męża rządziła za niego Samotnią, a potem całym Tamriel jako cesarzowa - regentka. Razem z Pelagiusem miała syna Cassyndera Septima, po śmierci męża wyszła za maż ponownie za Galliverea Lariata, i miała z nim syna Uriela. Obaj jej synowie zasiadali potem na tronie cesarstwa.

Wywodziła się z rodziny rządzącej Ebonheart z Klanu Ra'Athim.

Historia Edytuj

Wywodziła się z rodziny rządzącej w Starym Ebonheart z Klanu Ra'Athim. W czasie Wojny o Czerwony Diament jej rodzina poparła cesarza Uriela Septima III, tym samym naraziła się na gniew sprzymierzonej z Cephorusem Septimem I Twierdzy Smutku, odwiecznego rywala Ebonheart.

Jej rodzina źle wybrała i po upadku Potemy Septim popadła w niełaskę, na korzyść swojej rywalki królowej Twierdzy Smutku Barenziah. Cesarz Magnus Septim chcąc poprawić stosunki z Eboheart postanowił wydać swego syna Pelagiusa Septima jarla Samotni za córkę władcy Ebonheart. Dodatkowym i o wiele ważniejszym powodem było to, że Katariah była doświadczona politycznie, oraz dyplomatycznie i tylko ona była w stanie ukryć szaleństwo jej przyszłego męża. Tak też się stało, Katariah z powodu szaleństwa swego męża przejęła faktyczną władzę, najpierw w Samotni, a następnie w całym Cesarstwie Tamriel. Kiedy Pelagius w 145 roku 3E został koronowy faktyczna władza przeszła w jej ręce i Rady Cesarstwa. Z czasem szaleństwo cesarza było nie opanowania i był coraz częściej wysyłany na różnie rehabilitacje. W czasie odwiedzin cesarzowej z mężem ten rzucił się na nią i spłodził swego jedynego syna Cassyndera. W 147 roku 3E oficjalnie mianowała się regentką cesarstwa.

Kontynuowała swoje rządy po śmierci męża w 3E 153 jako regent-wdowa do czasu osiągnięcia odpowiedniego wieku przez ich syna Cassyndera. Panowała przez prawie pięćdziesiąt lat. Wprawdzie Katariah objęła tron już w 3E 145, kiedy ona i Rada Starszych podejmowali wszystkie decyzje.

Poczęła syna Cassyndra, jedna z plotek jakie można usłyszeć o cesarzowej, opowiada o tym, że Pelagius był całkiem zdrowy, a ona trzymała go w zamknięciu tylko po to by objąć tron. Jako pierwsza ze wszystkich cesarzy była w pełni Dunmerką, przez co wielu uważało, że to właśnie śmierć Pelagiusa III Szalonego zakończyła dynastię, jednak byli i tacy co ją wybronili.

Jej panowanie było uważane za bardzo dobre chociaż przesiąknięte rasizmem i niechęcią do cesarzowej, był to okres rozwoju Tamriel, wzrostu gospodarczego i kulturowego. Zmarła na Czarnych Mokradłach w 3E 199 w czasie jednej z potyczek, istnieją spekulacje że mogła zostać zamordowana. Po jej śmierci tron objął syn jej oraz Pelagiusa, Cassynder Septim. To od jej imienia pochodzi nazwa dzisiejszego okrętu flagowego Cesarstwa, a zarazem osobisty okręt Cesarza.

Podczas panowania jako Cesarzowa poczęła innego syna z Gallivere Lariatem - zwącego się Uriel Ankan, który został królem Wayrest, a Cassynder oficjalnie przyjął go do rodziny. Po śmierci Cassyndra w 3E 202 jego przyrodni brat przejął tron i przyjął imię Uriel Septim IV.

Rodzina Edytuj

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Pelagius Septim III Cesarzowa Tamriel Cassynder Septim

Pelagius Septim III Właścicielka Amuletu Królów Cassynder Septim

Pelagius Septim III Głowa Rodu Septimów Cassynder Septim

Cesarze Tamriel
Antiochus SeptimAttrebus MedeBrazollus DorCassynder SeptimCephorus Septim ICephorus Septim IICuhlecainHestraKastav CyrodiilKatariah SeptimKintyra Septim IKintyra Septim IIMagnus SeptimMartin SeptimMorihatha SeptimPelagius Septim IPelagius Septim IIPelagius Septim IIIPelagius Septim IVReman CyrodiilReman IIReman IIISavirien-ChorakTiber Septim