FANDOM

Stalowa Katana

Stalowa Katana

Katana – rodzaj broni dostępnej w grze The Elder Scrolls III: Morrowind. Należy do grupy długich ostrzy.

Charakterystyka Edytuj

Katana to broń pochodząca z dalekiego i tajemniczego kontynentu, Akaviru. Każdy egzemplarz jest wykonywany bardzo starannie, z zachowaniem wielu zasad. Wytworzenie takiego miecza trwa wiele dni i składa się z wielu procesów. Niewielu rzemieślników, oprócz akavirskich wyspecjalizowanych zbrojmistrzów potrafi wykuć katanę. Dlatego są one bardzo rzadko spotykane w Tamriel. Pojawiają się najczęściej w zbiorach bogatych kolekcjonerów, możnych wojskowych, bądź najemników.

Katany, dzięki swojej konstrukcji są stosunkowo lekkie, mocne i zawsze pozostają ostre. O wiele skuteczniejsze niż zwykły miecz, czy szabla. Są idealną bronią, lecz utrudniony dostęp i specyficzny sposób walki tym orężem negatywnie wpływa na jego popularność.

Sposób wykuwania katany został zaadoptowany przez Daedry. Można spotkać Dremory używające tej broni.

Opis Edytuj

Katana to jednosieczny miecz o lekko zakrzywionej głowni. Ostrze jest nieco krótsze, niż u typowych długich mieczy. Rękojeść jest również lekko wygięta, owinięta plecionką z kolorowego materiału lub skóry. Nie posiada głowicy. Jelec ma formę niewielkiej tarczki.

Rodzaje katan Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Specjalną odmianą katany jest Dai-Katana.
  • W rzeczywistości katana, używana przez japońskich samurajów, jest mieczem, który trzyma się w obu rękach. Jednak w świecie gry występuje jako broń jednoręczna.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki