FANDOM

Ka Po' Tun dawniej Po' Tun – zwierzokształtna rasa, żyjąca na kontynencie Akavir, opisywana jako podobna tygrysom, oraz rządzona przez wznoszonego na boski piedestał cesarza Tosh Rakę. Ich kultura jest zrównywana z terminem „Imperium Tygrysiego Smoka”, nie wiadomo czy jest to tłumaczenie ich nazwy własnej czy też opis ich ojczyzny.

Ich imperium jest uznawane za potężniejsze od imperium Tsaesci, choć na wodzie, wężo-ludzie są sobie wciąż niezrównani. Gdy Tsaesci pożarli Akavirskich ludzi, chcieli pożreć też i Smoki. Węże już zdołały zniewolić czerwoną ich odmianę, czarna zbiegła do, jeszcze nazywających się Po' Tun, tygrysów. Gdy z tego powodu wybuchła wojna między wężami a kotami, obie strony zostały znacznie osłabione, a same Smoki wyginęły. Po' Tun od tego czasu dążyły do stania się podobnymi smokom. Pierwszym któremu się udała ta sztuka jest właśnie Tosh Raka, dziś będący największym pomarańczowo czarnym Smokiem na świecie.

Choć jak każda rasa Akaviru, tygrysy wielokrotnie atakowały Tang Mo w celu ich zniewolenia to przed końcem Trzeciej Ery zawarli oni przymierze z małpami[1].

Jako że większość opowieści o Akavirze ma swe źródło u Akavirskich potentatów, nie można być pewnym jak dokładne są wszelkie informacje o nim biorąc pod uwagę wysokie prawdopodobieństwo błędów w tłumaczeniu skomplikowanego języka Tsaesci[2].

Ciekawostki Edytuj

  • Możliwa inspiracja chińskimi smokami, które przypominają skrzyżowanie lwa z jaszczurką. Same tygrysy mogą być wzorowane na posągach chińskich lwów podobnych do wyglądu chińskich smoków.

Przypisy Edytuj

  1. Tajemniczy Akavir
  2. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: Other Lands – Imperial Geographical Society3E 432

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtni ArgonianinDreughGigantGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaesci
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir