Fandom

Elder Scrolls Wiki

Jyggalag

12 821stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Jyggalagdaedryczny książę, pan ładu, główny antagonista dodatku The Elder Scrolls IV: Shivering Isles. Nie jest znany w Tamrieltrzeciej erze. Daedry, które mu służą to Rycerze ładu oraz Kapłani ładu. Jego artefaktem jest Miecz Jyggalaga.

Greymarch Edytuj

Więzi z Sheogorathem Edytuj

Jyggalag był dawniej jednym z najpotężniejszym z daedrycznych książąt, był tak silny, że inne książęta zaczęły obawiać się jego mocy. W rezultacie, został przeklęty - będzie żył jako przeciwnik wszystkich, będzie wiódł życie szaleńca, wprowadzając chaos i szaleństwo, a nie cel i logikę. Odtąd Jyggalag stał się znany jako daedryczny Książę Szaleństwa, Sheogorath. Jednak Jyggalag może powrócić do swojej pierwotnej postaci raz po każdej epoce, wydarzenie znane w Drżących Wyspach jako Szary Marsz. W tym okresie, Jyggalag wywiera kontrolę nad "swoim" królestwem, aby przywołać Rycerzy Zakonu - jego pozbawionych emocji bezwzględnych sług - by palili i atakowali wszystko co znajduje się na wyspie. Pod koniec Szarego Marszu Jyggalag zamienia się w Sheogoratha, potem "wraca" do odtwarzania wysp oraz jego mieszkańców, przysparzając im cierpienia.

Apoteoza Czempiona Cyrodiil Edytuj

Po śmierci Uriela Septima VII, Greymarch rozpoczął się ponownie. Tym razem jednak, Sheogorath wysłał "zaproszenie" w postaci pojawiających się w Mundus dziwnych drzwi. Bohater Kvatch przeszedł i spotkał się z Sheogorathiem, który mianował go jego mistrzem. Poprzez działania Mistrzów, plany Jyggalaga były udaremniane. Jyggalag został zmuszony do konfrontacji z Championem jeden-na-jednego, i został pokonany. Jyggalag znowu mógł swobodnie wędrować po otchłani w swojej prawdziwej postaci, ujawnił swoją historię i nazwał mistrza nowym Księciem Szaleństwa przed wyjazdem.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Nawigacja Edytuj

Daedryczni książęta
Książęta AzuraBoethiahClavicus ZłośliwyHermaeus MoraHircynJyggalagMalacathMehrunes DagonMephalaMeridiaMolag BalNamiraNocnicaPeryiteSanguineSheogorathVaermina
Inne Panteon bogówDaedryczne artefaktyDaedryczne ołtarzeDaedryczne zadania

Więcej z Fandomu

Losowa wiki