Fandom

Elder Scrolls Wiki

Istoty z głębin

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Istoty z głębin to stworzenia czczone przez mieszkańców wioski Hackdirt w Cyrodiil. Podobno mieszkają w najgłębszych częściach podziemi w Hackdirt, stąd też ich nazwa. Bracia Hackdirt także mieszkają w podziemiach by być bliżej swoich bogów.

Informacje ogólne Edytuj

Istot z głębin ani razu nie spotykamy w The Elder Scrolls IV: Oblivion, dlatego też bardzo niewiele o nich wiadomo. Mieszkańcy Hackdirt twierdzą jednak, że mieszkają one w najgłębszych częściach jaskiń pod ich wioską.

W kaplicy w Hackdirt znajduje się księga zwana Biblią istot z głębin. Jest ona w większej części zapisana daedrycznymi runami, więc prawdopodobnie istoty te są jakąś formą Daedry.  W The Elder Scrolls Adventures: Redguard można było jednak znaleźć książkę należącą do nekromanty N'Gasta, w której znajdował się taki sam tekst napisany daedrycznymi runami. Z tego powodu można też podejrzewać, że stworzenia te są Sloadami. Ponieważ mieszkają głęboko pod ziemią mogą też być Falmerami, którzy powszechnie występują w Skyrim. Według mieszkańców Hackdirt, istoty te posiadają jednak potężną wiedzę i moc, a Falmerzy są raczej dzikimi stworzeniami.

W podziemiach Hackdirt można znaleźć zasypane głazami przejście prowadzące głębiej pod ziemię, a zza niego wydobywa się dziwna mgła. Prawdopodobnie prowadzi ono właśnie do miejsca, w którym przebywają Istoty z głębin.

Historia Edytuj

Dawno temu, niedługo po powstaniu miasteczka Hackdirt, jego mieszkańcy założyli kopalnie w znajdujących się pod nim podziemiach. Pewnego razu pracujący w niej górnicy dokopali się do miejsca położonego bardzo głęboko pod ziemią, w którym odkryli przerażające stworzenia zwące się Istotami z głębin. Miały one potężną moc i wiedzę. Z tego powodu przerażeni nimi mieszkańcy miasteczka zaczęli czcić je jako swoich bogów. Przestali nawet dedykować kaplicę znajdującą się w ich mieście Dziewięciu Bóstwom i od tego czasu miała ona być poświęcona właśnie Istotom z głębin. Jednak opłaciło im się to, bo istoty te zaczęły pomagać im na różne sposoby, a w tym czasie Hackdirt bardzo się rozwinęło i stało się czymś pomiędzy miasteczkiem a miastem.

Od tego czasu jednak mieszkańcy Hackdirt zaczęli dopuszczać się wielu przestępstw a nawet morderstw wobec innych osób przebywających w tej okolicy. Z tego powodu Cesarz rozkazał Cesarskiemu Legionowi wyruszyć do miasteczka w celu zrobienia tam porządku. Legioniści spalali je i wymordowali prawie całą jego ludność. Garstka, która przetrwała odbudowała miejscowość. Utracili oni jednak kontakt z Istotami z głębin, a odbudowane Hackdirt było już raczej wioską i nie mogło się nawet równać z tym czym było niegdyś.

Na przełomie Trzeciej i Czwartej Ery, kobiecie zwanej Etira Moslin udało się jednak znów nawiązać kontakt z tymi stworzeniami. Zwróciła się do nich z prośbą by powróciły i pomogły im odbudować Hackdirt. Istoty z głębin odpowiedziały jednak, że żądają krwi i jeśli jej nie dostaną to im nie pomogą. Z tego powodu Moslin rozkazała innym mieszkańcom miasta oraz Braciom pojmać przebywającą tymczasem w wiosce Dar-Mę, młodą córkę Argoniańskiej handlarki z Chorrol. Mieszkańcy wioski zamierzali złożyć ją w ofierze Istotom z głębin. Mogła ona jednak zostać ocalona przez Czempiona Cyrodiil w czasie zadania Cień nad Hackdirt.

Ciekawostki Edytuj

  • Istoty z głębin są nawiązaniem do Głębinowców z powieści H.P. Lovercrafta pt. Widmo nad Innsmouth.

Więcej w Fandom

Losowa wiki