FANDOM

Imga (Conceptart)

Szkic Imgi

Imga lub Great Apes[1] (pl. Wielkie Małpy) – inteligentna rasa humanoidalna przypominająca goryle, zamieszkująca Puszczy Valen od czasów niepamiętnych poprzedzając swym bytowaniem przybycie aldmerskich przodków Bosmerów[2].

Są traktowani jako mistrzowie akrobacji, zdolni idealnie poruszać się pośród drzew ich puszczy[3]. Małpy te są jedynymi zbieraczami nad wyraz smacznych gryzoni Kollopi, żyjących na najwyższych i najcieńszych gałęziach Valen, zbierają je wybijając się w powietrze nad lasem rozhuśtawszy się zawczasu na grubszych niższych konarach i wyłapując zdezorientowane stworzenia z ich gniazd[4].

Imga widzą Altmerów jako lepszych od siebie traktując ich społeczeństwo jak ideał cywilizacji. Zwracają się do nich jak do swoich panów i mistrzów, tym samym naśladują ich jak mogą, nierzadkim jest by Imga przywdziewał pelerynę i praktykował fechtunek szpadą. Dążą również do wymawiania słów w podobnym tonie co wysokie elfy, idealnego akcentowania wszystkich słów i emulowania maniery dworskiej, to wszystko w połączeniu z im przyrodzonym barytonem jest to często odbierane przez ludzi za śmieszne.

Niektórzy dochodzą do ekstremalnych rozwiązań by upodobnić się do altmerów, ścinając swą pokrywającą ciało szczecinę, najczęściej rozcinając sobie wielokrotnie przy tym skórę. Efektem jest różowa małpa ponaznaczana na całym ciele krwią, chadzająca z udawanym szlachectwem wokół siedlisk elfów.

Każdy Imga nosi tytuł szlachecki taki jak Baron, Książę czy Hrabia, mimo to żaden Imga nie należy do żadnego ziemiaństwa, sprawiając że tytuły te są zakłamane.

Wielkie Małpy traktują ludzi jako podrasę, udając przy tym że ich zapach jest wyjątkowo odrażający. Gdy Imga zauważy iż człowiek podchodzi do niego od razu przystawia sobie do nosa wyperfumowany kraniec swego płaszcza[1].

Khajiitowie uznają Imga jako śmiesznych i głupawych, otwarcie z nich szydząc[5].

Ciekawym jest że najsłynniejszym z Img jest prorok Marukh, wielki tępiciel elfów[6][7][8][9][10] i pierwszy wyznawca wyniesionej przez niego na boski panteon ludzkiej bogini Alessi, który skompletował doktryny[11][12] na bazie których rosło Cesarstwo Alesjańskie, pierwsze Nedyckie Cesarstwo. Jego nienawiść do elfów sprawiła, że razem ze swą Selektywą zaatakował ich najświętszą świętość, tworząc Akatosha[6][13], boga który przyćmił wiarę w elfickiego Auri-Ela, władcy ich panteonu[11][10]. I choć odszedł on, a Zakon Alezjański jest dziś przeszłością[14], jest on uroczyście wspominany w dniu poświęconym jego imieniu: Dniu Marukha, obchodzonego 9 Drugiego Siewu[15].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Pocket Guide to the Empire, First Edition: Aldmeri DominionImperial Geographical Society2E 864
  2. Pocket Guide to the Empire, Third Edition: ValenwoodImperial Geographical Society3E 432
  3. Czarna Strzała, część I Gorgic Guine
  4. Czerwona KuchniaSimocles Quo
  5. Ahzirr Traajijazeri
  6. 6,0 6,1 Vindication for the Dragon Break – Fervidius Tharn, Arch-Prelate of the Maruhkati Selective
  7. Proper-Life: Three Chants
  8. Oczyszczenie Katedry: Kroniki Świętych Braci Marukha, Tom IV
  9. Ostatni Król AyleidówHerminia Cinna
  10. 10,0 10,1 A Life of Strife and Struggle
  11. 11,0 11,1 The Illusion of Death
  12. The Library of Dusk: Rare Books
  13. The Exclusionary Mandates
  14. Rysław Sprawiedliwy Sinjin
  15. Holidays of the Iliac Bay

Nawigacja Edytuj

Rasy
Ludzie AkaviriAl-gemhaAl-haredAtmoranBretonCesarskiGeHorwalliKeptuKetKothringiNedeNordOrmaRedgardYerpest
Zwierzokształtne ArgonianinDreughGigantGrahlGreat TurtleImgaJaszczurowiecKa Po' TunKhajiitLilmothiitLudzie-ptakiMinotaurSloadTang MoTsaesci
Goblin-ken GoblinGremlinOgrRiekling
Et'Ada AedraDaedraEhlnofeyHistMagna GeSmokWiła
Pozostałe HarpiaKamalLamiaMedusa
Inne rodzaje istot rozumnych
Nieumarli DraugrDuchLiczWampir