Fandom

Elder Scrolls Wiki

Historia Kruczej Skały tom III

12 387stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Historia Kruczej Skaly tom III – opowiada historię miasteczka, Krucza Skała znajdującego się na wyspie Solstheim.

Treść Edytuj

Historia Kruczej Skały
Tom III

autorstwa
Lyrina Telleno

Przedmowa

Krucza Skała to jedna z najbardziej interesujących kolonii założonych w Morrowind w ciągu ostatnich dwóch stuleci. Tak wiele zdarzyło się w tym czasie w tej małej miejscowości i życie tylu osób się przez to zmieniło, że uznałem za niezbędne opisanie jej bogatych w wydarzenia dziejów w tej serii ksiąg. W czasie gdy przeprowadzałem moje badania, spędziłem w Kruczej Skale prawie trzy lata, poznając wielu swych pobratymców - mroczne elfy - którzy zwą to miejsce swoim domem. Mam nadzieję, że czytelnicy docenią siłę i wytrwałość, jaką trzeba się odznaczać, by żyć w tak niegościnnym i dzikim miejscu.

Wszystko toczyło się w Kruczej Skale dobrym torem do 95 roku 4 ery, kiedy to niespodziewanie dokonano zamachu na życie Llerila. Szczęśliwie, dzięki czujności gwardii Redoran, atak okazał się nieudany. W wyniku przesłuchania prowadzonego przez kapitana Modyna Veletha okazało się, że zamachowcem jest Vilur Ulen z rodu Hlaalu. Ród ten od lat był skłócony z rodem Redoran - od czasu usunięcia go z rady wielkich rodów. Hlaalu uważają, że było to wynikiem machinacji ze strony rodu Redoran, i od tamtego czasu nie darzą ich sympatią. Zamach na życie Llerila miał być wiadomością dla rady, że ród Redoran nie jest tak potężny, jak się uważa, i że tak naprawdę jest słaby i wrażliwy. Dalsze śledztwo gwardii Redoran wykazało, że Vilur organizował w Kruczej Skale zamach stanu, pragnąc całkowicie wydrzeć Llerilowi władzę nad wyspą. Vilur i jego współspiskowcy zostali straceni, a zamach stanu udaremniony.

Wiele niedawnych wydarzeń pozwoliło wzmocnić szacunek ludu Dunmerów do Llerila Movayna. W 130 roku 4 ery Przedmurze poddało się swojemu wiekowi i zaczęło niszczeć. Rajca postanowił pokryć koszta naprawy, poświęcając znaczną część własnego majątku. W 150 roku 4 ery na brzegach Solstheim pojawiły się niewielkie siły Argonian z zamiarem złupienia wyspy, a rajca Morvayn osobiście pokierował atakiem na wrogi oddział. W 170 roku 4 ery zaś, gdy złoża rudy ebonu zaczęły się wreszcie kończyć, opróżnił skarbiec, by wykarmić swój lud.

W 181 roku 4 ery żyły ebonu w kopalni zostały kompletnie wyczerpane. Lleril nakazał zamknięcie kopalni, a mieszkańcy Kruczej Skały zaczęli parać się łowiectwem i rybołówstwem. Kilka dunmerskich rodzin opuściło Solstheim i powróciło na kontynent, większość jednak pozostała.

Obecnie władcą Kruczej Skały nadal jest Lleril Morvayn. Gwardia Redoran nadal utrzymuje porządek w mieście i okolicach, chroniąc i kontrolując mieszkańców. Gdy choćby plotka o nieposłuszeństwie dociera do uszu Llerila, zostaje ono natychmiast zduszone w zarodku. Władca dobrze wie, że wśród jego ludu nadal mogą żyć lojaliści rodu Hlaalu, którzy pragną jego śmierci. Przyszłość Kruczej Skały może malować się w czarnych barwach, lecz duch jej mieszkańców nigdy nie zostanie złamany.

Inne tomy Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki