FANDOM

Helseth Hlaalu jest pierwszym dzieckiem królowej Barenziah i generała Symmachusa, został adoptowany przez Eadwyre z Wayrest, brat Morgiah z Pierwszej Twierdzy. Był przebiegły oraz bezwzględny. Po śmierci swego stryjecznego dziadka trzeci król Morrowind i Twierdzy Smutku.

Historia Edytuj

Helseth urodził się niedługo po wykradzeniu Różdżki Chaosu, 3E 376. W Twierdzy Smutku, jako syn królowej Barenziah i króla Symmachus najstarszy był dziedzicem tronu Twierdzy. W 3E 384 przychodzi na świat jego siostra Morgiah Hlaalu, z którą był bardzo związany, był to ciężki czas dla Twierdzy Smutku, ponieważ rodzina królewska popadła w niełaskę.

Razem z matką udaje się do Cesarskiego Miasta, aby zaprezentować się przed Cesarzem i przedstawić problemy w Twierdzy Smutku. Poza tym rosnące niezadowolenie w twierdzy mogło doprowadzić do buntu, dlatego Symmachus zadecydował, że bezpiecznie będzie udać się do stolicy Cesarstwa. Helseth wpada tam w ręce Jagara Tharna, który podawał się za Cesarza. Jako zakładnik bardzo często kłócił się z Tharnem, w czasie niewoli u Tharna dowiedział się o śmierci ojca, z którym był bardzo związany i bardzo boleśnie odczuł jego stratę. Dowiedział się także o buncie w Twierdzy oraz tym, że jego stryjeczny dziadek Athyn Llethan został królem Morrowind. Poza tym miał bardzo złe zdanie o związku matki z Tharnem, która kontynuowała związek, tylko aby chronić swą rodzinę — w Morrowind dzieci Barenziah zostały skazane na śmierć. Przez śmierć ojca Helseth zamknął się w sobie, stał się także bardzo wybuchowy, razem ze swoją rodziną uciekł do Wayrest.

Podczas pobytu w Wayrest, Helseth został adoptowany przez króla Eadwyrea, którego poślubiła jego matka, tam zamieszkał razem z siostrą oraz jego przyrodnią siostrą Elysaną. Stosunki Elysany i Helsetha nie układały się pomyślnie, kłócili się w kwestii dziedziczenia tronu, jasne było, że Henseth pragną władzy tak samo, jak jego siostra. Jednak po śmierci Eadwyre, Helseth oraz Barenziah zostali zmuszeni do ucieczki z Wayrest. Powrócili do Twierdzy Smutku i zostali przyjęci przez króla Athyna Llethana, wuja królowej Barenziah. Z Wayrest nie została wygnana tylko Morgiah, która już wtedy wyszła za mąż za władcę Pierwszej Twierdzy Karoodila.

Dzięki sprytnym posunięciom Helseth objął tron po śmierci Athyna. Almalexia wiedziała, że Helseth przejmie Morrowind na własność, lecz nie chciała wypowiadać otwartej wojny, gdyż straciła większość swoich magicznych mocy poprzez chęć uzyskania Serca Lorkhana w Czerwonej Górze. Helseth bez większych problemów koronował się na króla i zaczął współpracę z Rodem Hlaalu. Razem z Hlaalu i Cesarstwem dbał o dobro prowincji, dzięki temu w szybkim tempie pod koniec 3E, Morrowind było bardzo bogatą i prężnie rozwijającą się prowincją. Helseth stał się bardzo ważnym sprzymierzeńcem Cesarza Uriela Septima VII, który przy pomocy Ostrzy pragną przenieść główną władzę z Wielkiej Rady na dwór króla Helsetha.

Po jakimś czasie pojawił się Nerevaryjczyk, początkowo Helseth obawiał się go, jako że mógł stawić mu opór w przejmowaniu poszczególnych prowincji Morrowind. Wynajął Mroczne Bractwo do zamachu na Nerevaryjczyka, lecz on okazał się silniejszy od dzieci Nocnej Matki. Doszło do tego, że Helseth oraz Nerevaryjczyk spotkali się twarzą w twarz. Poprzez inteligentną manipulację Helseth zaciągnął w swoje szeregi Nerevaryjczyka, dzięki czemu mógł rządzić całym Morrowind.

Prawdopodobnie po najeździe Argonii, Helseth został pozbawiony tronu, a następnie wygnany.

Rodzina Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki